سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

آمادگی پذیرش دانشجومعلمان در مهر ۹۸/ نـظام ارزیابی عملکرد کلید زیـر نظام‌های منابع انسانی

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر کارها، گفت: برای پذیرش دانشجومعلمان در مهرماه آمادگی کامل داریم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمیت کیفیت دانشگاه فرهنگیان در بیست و یکمین نشست سالانه مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان در پردیس زینبیه پیشوای ورامین، نظارت و ارزیابی را از اهم وظایف مدیران برشمرد و اظهار کرد: نظارت و ارزیابی از ارکان اصلی و عناصر حیاتی مدیریت سالم و کارآمد به شمار می‌رود.

وی برنامه ریزی، اهداف سازمان و راه‌های دستیابی به آنها را از وظایف اصلی مدیران اعلام کرد و افزود: آگاهی از اجرای دقیق برنامه‌ها و اطمینان به حرکت سازمان در راستای دستیابی به اهدف اصلی، تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نظامی دقیق و جامع بر نظارت حاکم باشد.

کچوئیان تصریح کرد: هر سازمان با برخورداری از منابع و امکانات، برای رسیدن به اهداف در تلاش و تکاپو است، دستیابی به اهداف نیز، جز در سایه وجود نظارت و ارزیابی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون دانشگاه عدم توجه به این مهم را ناقض برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت اعلام کرد و ادامه داد: با نبود نظارت و ارزیابی سازمانی، تضمینی برای انجام درست فعالیت‌ها وجود نخواهد داشت؛ چرا که اطمینان از اجرای برنامه و هدایت آن در صورت مشاهده انحراف، نیازمند فرآیندی به نام نظارت و ارزیابی است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان در ادامه از نـظام ارزیابی عملکرد، به عنوان کلید زیـر نظام‌های منابع انسانی یاد کرد و اظهار کرد: ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم و حساس است که مسئولان سازمان‌ها با آن روبه رو هستند.

این مقام مسئول تلاش به منظور طراحی سیستم‌های بهینه و موثر برای ارزیابی کارکنان را از مهم‌ترین وظایف معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان برشمرد و با اشاره به اثر نتایج ارزیابی بر ارزیابی شوندگان، تاثیر این نتایج بر پیشرفت‌های آینده سازمان را مهم خواند و تاکید کرد: آگاهی سازمان از کارایی کارکنان خویش لازم و ضروری است، چرا که این امر، بهبود عملکرد و ارتقای بهره وری فردی و سازمانی را به همراه دارد.

وی همچنین، آگاهی فرد از نتایج عملکرد خود را گامی مهم برای شناخت نقاط قوت و ضعف خود و تلاش به منظور افزایش توانمندی‌های خویش بر اساس واقعیات اعلام کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر نوع نگرش و دقت نظر مدیران نسبت به فرایند ارزشمند نظارت و ارزیابی، اهداف اساسی مرتبط با ارزیابی را در راستای رشد و توسعه بهبود عملکرد و فعالیت‌های سازمان و کارکنان ذکر کرد و افزود: استقبال از نظام ارزیابی، بهبود مکانیزم‌های سازمان را به دنبال دارد.

کچوئیان کارایی ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه فرهنگیان را تسریع در تعیین و شناخت صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوه کارکنان برای آینده دانست و اظهار کرد: یک سیستم اثربخش ارزیابی عملکرد، انبوهی از مزیت‌ها را برای سازمان و کارکنان به همراه دارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تصمیمات به جا و لازم به منظور ارتقای کمی و کیفی کارکنان از طریق جمع آوری اطلاعات نیرو‌های شاغل این دانشگاه را از اهم وظایف مدیران استانی برشمرد.

افزایش توانمندی و شایستگی ­ حرفه­‌ای مدیران و اعضای هیئت علمی

وی در ادامه، تهیه و تنظیم گزارش تحلیلی از وضع پردیس‌ها و مراکز استان‌ها را گامی مهم به منظور شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها دانست و تصریح کرد: این گزارش، تضمین کننده تصمیم سازی‌های درست با نتایج مطلوب خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، ارتقای سطح باور و اعتقاد مدیران به توانمند‏سازی، همچنین ارتقاء سرمایه انسانی از طریق آموزش، تمرکز بر آموزش‏‌های کوتاه ­مدت کاربردی، مهارتی و ایجاد انگیزه خودشکوفایی و موفقیت فردی و سازمانی به صورت خود کنترلی را از جمله راهبرد‌های مدیریت بالندگی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: افزایش توانمندی و شایستگی ­های حرفه­‌ای مدیران و اعضاء هیئت علمی، روزآمدسازی و ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانایی­‌های کارکنان، توسعه شاخص‌های رفتاری شامل اخلاق، ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی و توسعه آگاهی‌های عمومی در ابعاد مختلف ارزش‏‌های اسلامی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت کارکنان را از اهم اهداف مدیریت بالندگی این دانشگاه است.

این مقام مسئول آمادگی کامل پردیس­‌ها برای پذیرش دانشجومعلمان در مهر ماه سال جاری را از اقدامات مهم و ضروری دانشگاه برشمرد و گفت: رسیدگی به درخواست­‌های برحق و معقول دانشجو معلمان، حضور به موقع اعضاء هیئت علمی در پردیس‌­ها برابر با ساعات موظف، رکورد علمی اساتید و نیاز جدی به برگزاری کارگاه­‌های آموزشی و بالندگی، توجه جدی به امر بازدیدها، کاهش هزینه­‌ها، تنظیم دقیق مستندات و لزوم وجود مدارک معتبر در طرح مشکلات و کاستی­‌ها از دیگر موارد مهم و قابل توجه در دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

در پایان از استان‌های برگزیده آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، گیلان، قزوین، سیستان و بلوچستان، همدان و هرمزگان در راستای اجرای رهنامه ۴۰ ماده‌ای دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.