سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا به دنبال جنجال اخیر

به دنبال افشای ایمیلهای کیم داروش، سفیر لندن در واشنگتن که در آن‌ها دولت ترامپ را «ناکارآمد و دمدمی‌مزاج» خوانده بود و تشدید تنش در روابط دو کشور، وی از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال افشای ایمیلهای کیم داروش، سفیر لندن در واشنگتن که در آن‌ها دولت ترامپ را «ناکارآمد و دمدمی‌مزاج» خوانده بود و تشدید تنش در روابط دو کشور، وی از سمت خود استعفا کرد.

روزنامه دیلی‌میل به تازگی فاش کرد سفیر انگلیس در آمریکا طی پیام‌هایی محرمانه به دفتر نخست‌وزیری کشورش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را «بی‌منطق، متزلزل و بی‌کفایت» توصیف کرده است.

مدارک فاش شده نشان می‌دهد داروش در تماس‌های تلفنی به دولت انگلیس هشدار داده که ریاست جمهوری ترامپ ممکن است با بی آبرویی پایان یابد و تنش‌های کاخ سفید را به «چاقوکشی» تشبیه کرده است.

یک منبع دولتی انگلیس در مصاحبه با سی ان ان تایید کرد یادداشت‌های منتشره که مربوط به سال ۲۰۱۷ تاکنون می‌شوند، معتبر هستند.

در پی این مسئله، رئیس‌جمهور آمریکا به انتقادات سفیر انگلیس در واشنگتن علیه خود واکنش نشان داد و این دیپلمات را به کم‌کاری در خدمت‌رسانی به کشورش متهم کرد.

پس از آن، دولت انگلیس در بیانیه‌ای از اظهارات انتقادی سفیر خود در واشنگتن علیه رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد.


بیشتر بخوانید: ترامپ: ترزا می مسئول افتضاح به بار آمده است


به دنبال تنش در روابط دو کشور، کاخ سفید دعوت از سفیر انگلیس را برای شرکت در ضیافت شام ترامپ با امیر قطر پس گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۰:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
تمام حرفهای این سفیر را من تو یک کلمه همون اول گفتم ولی چون بیسواد بودم کسی قبول نکرد // گفتم // ترامپ ماسش شله // والسلام