سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

عرضه قلیان در پارک بدون دخانیات مقابل شهرداری تهران+ فیلم و عکس


عرضه قلیان در سفره خانه‌ای در قلب پارک شهر تهران در حالی صورت می گیرد که در ورودی‌های این پارک تابلو ممنوعیت ورود قلیان نصب شده است.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رطب خورده منع رطب نکند؛ این جمله حال این روزهای شهرداری تهران است. شهرداری روزی بدون توجه به اشغال فضاهای عمومی توسط بانکی که خودش بزرگترین سهامدار آن است، به بهانه جلوگیری از سد معبر با دستفروشان برخورد می کند و روزی دیگر هم در پارک مقابل ساختمانش که در ورودی آن تابلوی پارک بدون دخانیات نصب شده قلیان عرضه می شود.

چندین سال است که سفره خانه ای به نام سنگلج در وسط «پارک شهر» تهران با عرضه قلیان، دودی به راه می اندازد که فضای خوشایند پارک را ناخوشایند می کند و شهروندان ناچارند به جای آنکه عطر گلهای سنبل و نسترن را استشمام کنند، از بوی دوسیب و هلو و خوانسار رنج ببرند.

این نوع قانون شکنی در فضایی که متولی و قانونگذارش یک نهاد واحد است، پیامی جز بی ارادگی در اجرای قانون ندارد.

علی محمد مختاری مدیر سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به این خبر گفت: این کار غدقن است و مسئول پارک را هم جریمه خواهیم کرد.

وی افزود: با پیمانکاری که در حال عرضه قلیان است، قطع همکاری می شود و برای او جریمه منظور خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما در این مورد به شهرداری منطقه 12 هم نامه می نویسیم و بخشنامه را به آنها متذکر خواهیم شد.

اما علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در گفت‌گو با خبرنگار باشکاه خبرنگاران جوان گفت: این محدودیت در سراسر پارک شهر اعمال می شود، اما سفره خانه سنگلج تابع مقررات نظام صنفی است و ممکن است یک صنفی برای این کار اجازه داده باشد.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: برای ورود به این موضوع باید به قرارداد نوشته شده رجوع کنیم و اگر در قرارداد گفته باشد که سفرخانه باید جواز داشته باشد، باید ببینیم که آیا در جواز صنف اجازه عرضه قلیان قید شده یا خیر.

وی افزود: اگر چنین وضعیتی در قرارداد نباشد، سفره خانه موظف است تابع مقررات پارک باشد و ما هم می توانیم برخورد کنیم.

در حالی که این روزها شهردار تهران از کمبود تحرک و ورزش در بین شهروندان تهرانی ابراز نگرانی می کند، قلیان سراها در حال بلعیدن فضاهای شهری هستند و اکنون این قلیان سراها به قلب پارکی رسوخ کرده اند که ریه های تنفسی مرکز شهر محسوب می شود.

شیب تند عرضه قلیان، پارک بدون دخانیات را درنوردیده و به نزدیکی ساختمان شهرداری تهران رسیده است.

پارکی که قرار بود به محلی برای تشویق مردم به دوری  از استعمال دخانیات تبدیل شود حالا در دل آن انواع قلیان را دود می کنند و اینجاست که باید گفت: هر چه بگندد نمکش می زند، وای به روزی که بگندد نمک!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
حمید رضا مهدی زاده
۰۹:۰۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
اینکه بگویند واحد صنفی داری مجوز است وچون در مجوز ان سرو قلیان درج شده پاک کردن صورت مسله است در موقع قرارداد با پیمانکار باید شرایط پارک در تظر گرفته شود مخصوصا پارکی که بدون دخانیات اعلام شده ود ورودی ان نوشته شده ورود قلبان ممنوع است اقای شهردار به سلامتی مردم توجه کنید
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
وای بر ما
ahmad
۱۵:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اصفهان بدتر شده پل خواجو پر شده از قلییان فروشی شور از مزه بردهاند کو نظارت چه وضع درست شده
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
از هر چه وهر که دود و دودی هست متنفرم
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
باید جلوی این عرضه قلیان هارو بگیرید توروخدا رسیدگی کنید
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
والا ما تو خوزستان که ۷ ماه در سال بدلیل گرما و گردوغبار شدید باید بمونیم توخونه از گرد و غبار بچمون مشکل تنفسی گرفته وقتیم بچمون بهونه پارک و کافی شاپ میگیره خیر سرمون میبریمش کافه و پارک که تفریح سالمی باشه بدلیل مصرف سیگار و قلیون تو کافه و پارک بچم مشکل تنفسی میگیره
این چه قانون مسخره ای که چون کافه ها خصوصی هست و پول اجارش بالا باید قلیون داشته باشه تا مشتری داشته باشه اماکن تفریحی شدن قلیون خونه
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
توی پارک جنگلی شهرستان قرچک قلیونهارو ردیف کردن برای مشتری.در حالیکه چند متری مکان عرضه قلیون ،تابلوی (پارک بدون دخانیات )از طرف شهرداری قرچک زده شده.آدم نمیدونم گریه کنه یا بخنده.ماداریم به کجا میریم.؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
کارخانه دخانیات را تعطیل کنید
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
نترس با این اوضاع اقتصادی ما خودبه خود همه جا تعطیل میشه
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
صورت مسئله را پاک نکن هرچند مهم نیست نظرت ...
اما در همان کارخانجات و شرکت ها دخانیات افرادی مشغول کار هستند و روزگار را می گذرانند ...
تو و امثال تو نکشند مثل خود من که الحمدالله سالم زندگی می کنم و کار به این مسائل ندارم که نظر بدم کارخانجات را تعطیل کنید ...
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
متاسفانه خیلی از ادارات وموسسات دولتی از وجود این سفره خانه ها سود می برند.ماهیانه یک درصد مشخصی پول سهم این ادارات هستش..بهمین خاطر هم بطورجدی با این معضل مبارزه نمیشه. اخه باید به کی گفت به اداره اماکن .بهداشت .شهرداری ویا....
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
فقط متاسفم
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
به کجا داريم ميريم؟
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بله ممنوع است
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
خدا هرچه قلیان ودود هست نابود کند وای به حال ما
ر
۱۰:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
دمتون گرم بابت این گزارش...عرضه قلیان و دخانیات در اماکن عمومی ممنوع هستش