سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نژادبهرام:

اجرایی نشدن شبکه فاضلاب، کسری آب را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اعتقاد دارد فرونشست زمین بیشتر از آن که در مناطق شمالی شهر دیده شود، مناطق جنوبی پایتخت را درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در بازدید از تصفیه خانه فیروز بهرام، گفت: موضوع آب در شهر تهران را نباید از سایر استان‌ها جدا دانست و باید در این حوزه مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: تهران تنها شهر تهران نیست و باید در سایر استان‌ها نیز به فکر منافع شهروندان باشیم و اگر قرار است شهر را از کارگاه‌های ساختمانی خارج کنیم، باید تدبیر داشته باشیم و باید برای آن زمان مشخصی را تعیین کرد.

نژادبهرام گفت: پیشنهادهای ارائه شده قابل قبول است به شرطی که در ارائه پیشنهاد زمان اجرای آن را نیز تعیین کنیم که اگر در زمان مشخص پروژه به اتمام نرسید، تخفیف‌های اختصاص داده شده به شرکت‌ها را بازپسگیری کنیم.

وی گفت: ما نماینده مردم هستیم و باید تصمیمات خود را به نفع مردم پایتخت مدیریت کنیم و اگر شهرداران مناطقی به مدیریت یکپارچه توجهی ندارند و به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند، مباحث و موضوعات را به آنها آموزش دهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به فرونشست تهران، گفت: تهدید اصلی پایتخت فرونشست زمین است که در مناطق 12، 15، 18 و 19 شهرداری تهران دیده می‌شود و این در حالی است که در شمال شهر با این پدیده کمتر رو به رو هستیم و یکی از علت‌های آن انجام حفاری‌های بدون ملاحظه است که بخش زیادی از کسری آب را به وجود آورده است.

نژادبهرام گفت: زمانی که ما آب را جمع می‌کنیم، داریم زمین را از داشتن آن محروم می‌کنیم و شرکت آب و فاضلاب باید تدابیری برای جبران کسری آب آن داشته باشد.

وی با اشاره به کسری 40 میلیون متر مکعبی آب در پایتخت، گفت: اگر برنامه ریزی صحیح مدیریتی انجام و شبکه فاضلاب اجرا نشود، پیش بینی می‌شود کسری آب تا 90 درصد نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.