سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۴ هزار تن نخود پاییزه از مزارع شهرستان کرمانشاه

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : بیش از ۴ هزار تن نخود پاییزه از مزارع شهرستان کرمانشاه تولید شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،شهرام آشتاب سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : در سال زراعی جاری حدود ۱۰هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته که از این سطح زیر کشت؛ تاکنون حدود ۴ هزار تن نخود برداشت شده است.

وی گفت : در سال زراعی ۹۹-۹۸ این مدیریت برنامه کشت ۱۳هزار هکتار نخود پاییزه را در دستور کار خود قرار داده است .

وی ارقام نخود کشت شده در شهرستان کرمانشاه را عمدتا منصور- عادل- آزکان و هاشم عنوان کرد و گفت: توسعه کشت نخود پاییزه علاوه بر افزایش تولید و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد خانواده‌های کشاورزان، از بارندگی‌های پاییزه و فصل زمستان استفاده می‌نماید.

آشتاب گفت: با توجه به مقاومت نسبی این ارقام به بیماری برق زدگی تا حد زیادی از خسارت این بیماری جلوگیری شده و تولید پایدار را برای کشاورزان در بر خواهد داشت.

آشتاب در ادامه افزود: برداشت نخود از مزارع این شهرستان از اواخر خردادماه شروع و تاکنون ۲۸۸۷ هکتار از این مزارع بصورت مکانیزه و ۱۹۴۶ هکتار بصورت دستی با نظارت اکیپ‌های کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه برداشت شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه بصورت کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت گرفته که این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌های کارگری باعث افزایش قابل توجه عملکرد محصول شده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۰هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.