پیگیری وضعیت مدارک مفقود شده
شرکت پست
شرکت پست با طراحی سرویسی به نام «پست یافته» شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک مفقود شده خود از جمله کارت بانکی و کارت ملی خود بپردازند.
براین اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود میتواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟
در صورتی که در میان مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد با یک جستوجوی ساده در صورتی که مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام میشود.
در صورت مفقوی کارتهای بانکی و کارت ملی چه باید کرد؟!
پیگیری کارت ملی مفقود شده از ثبت احوال
افراد با مراجعه به سامانه www.sabteahval.ir، میتوانند مدارک (کارت شناسایی ملی/کارت هوشمند ملی/ شناسنامه) مفقود شده خود را با وارد کردن شماره ملی پیگیری کنند که این جستجو تنها از میان مدارکی است که در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته است.
اما اگر مدارک و کارت خود را در این سامانه نیافتید چطور باید المثنی آن را دریافت کنید؟!
نحوه دریافت کارت ملی المثنی
اگر کارت شناسایی ملی فرد مفقود شده باشد، میبایست با مراجعه به نزدیکترین اداره ثبت احوال و تکمیل نمونه اظهارنامه فقدان (فرم شماره ۱۰) اقدام و به همراه مدارک لازم جهت صدور کارت شناسایی ملی اقدام کرد.
هزینه صدور کارت ملی المثنی
هزینه صدور اولین کارت شناسایی ملی ناشی از فقدان برای بار اول ۱۵۰,۰۰۰ ریال و برای بار دوم ۴۰۰,۰۰۰ ریال و برای بار سوم به بعد ۶۰۰,۰۰۰ ریال است که ضروری است طی فیش بانکی به حساب مربوطه واریز گردد.
در صورت مفقوی کارتهای بانکی و کارت ملی چه باید کرد؟!
در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت بانکی چه اقداماتی باید انجام شود؟
چنانچه در ساعات اداری باشد باید به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید کنید و یا بصورت تلفنی موضوع را گزارش و کارت را مسدود نمود.
همچنین از طریق تلفنبانک نیز می توانید این کار را انجام دهید.
سوالاتی پیرامون مسدود شدن کارت بانکی
اگر کارتی که به علت مفقودی مسدود گردیده، پیدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامی باید انجام داد؟
برای رفع انسداد و فعال شدن مجدد کارت باید به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کند.
چرا پس از اینکه مشتری کارت مفقودی را مسدود نمود، در هنگام استفاده از تلفن بانک جهت اطلاع از موجودی کارت با پیغام خطا مواجه میشود؟
زیرا شماره کارت مشتری مسدود شده و درسیستم تلفن بانک نمیتواند از طریق شماره کارت و رمز دوم از موجودی خود مطلع شود، به عبارت دیگر باید با استفاده از شماره حساب و رمز حساب خود اقدام کند.
منبع:میزان
انتهای پیام/