وی افزود: این طرح باهدف رشد توانمندیهای نوآموزان، ارائه آموزش به خانوادهها، ارتقای دانش حرفهای معلمان وبهبود یادگیری نوآموزان انجام پذیرفت.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به جمعیت ۱۰ تا ۱۳ در صدی دانش آموزان دیر آموز در دوره ابتدایی تصریح کرد:این دانش آموزان با بهره هوشی ۷۰ تا ۸۴ درصد در مقایسه با کودکان عادی رفتارهای سازشی ضعیفتر وقابلیت یادگیری کمتری دارند.
سال تحصیلی گذشته، هزار و ۸۰۰ دانش آموز دیر آموز پایه اول ابتدایی، در مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان بهرهمند شدند.