سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰میلیارد تومان بلاعوض به سیل‌زدگان لرستان پرداخت شد/ آغاز تعمیرات ۱۲ هزار واحد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۶۰میلیارد تومان بلاعوض به سیل‌زدگان لرستان پرداخت شده‌ است، گفت: تعمیر ۶هزار واحد مسکونی در این استان تمام شده‌است.‌

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: ما برای بازسازی شهر و روستا در استان لرستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی را برای ۲۲ هزار واحد مسکونی، احداثی و تعمیراتی در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکونی تعمیری، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداثی و ۱۸ هزار واحد معیشتی نیز داریم افزود: تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده کار به‌خوبی پیش می‌رود یعنی ما از ۸۰۰ میلیون تومانی که اعتبار داریم ۶۱۴ میلیارد تومان را پرونده تشکیل دادیم و به بانک‌ها معرفی شده، بانک‌ها نیز تاکنون حدود ۳۹۰ میلیارد تومان قرارداد با سیل‌زدگان بسته‌است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این آمار مربوط به چند روز گذشته است، عنوان کرد: از ۱۴ هزار واحد تعمیری عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد تعمیراتی شروع‌شده و تعمیر ۶ هزار واحد مسکونی هم تمام شده‌است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار واحد احداثی آواربرداری شده و ۳ هزار و ۶۰۰ واحد هم پی‌کنی شده، بیان کرد: خوش‌بختانه سیمان در منطقه فراهم است و برای اسکلت نیز به میزان پیشرفت میلگرد و فولاد توزیع می‌شود.

تابش با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان بلاعوض را به مردم سیل‌زده لرستان پرداخت کرده‌ایم، گفت: در بیش‌تر روستا‌ها جز روستا‌هایی که با رودخانه تلاقی دارند و باید با دقت‌نظری بیش‌تری برای آن تصمیم گرفت، تعیین‌تکلیف شده‌است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه توسط وزارت نیرو انجام می‌شود ما برای بازسازی سریع پلدختر قبول کرده‌ایم که رودخانه این شهر را ساماندهی کنیم و دیواره‌هایی را بسازیم تا این منطقه در صورت احتمال سیل از خطر مصون بماند، پیمانکار ذی‌صلاح و مشاور ذی‌صلاح انتخاب شده‌است، امیدواریم تا حدود ۵ ماه آینده کار پیشرفت کند و بقیه بازسازی را نیز در طول سال ان‌شاءالله انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ب

صحبتهای رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان

برچسب ها: مسکن اجتماعی ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.