به گفته وی، دولت با تشکیل کمیسیونی در این زمینه در حال بررسی موضوع است تا ضوابط لازم و سازو کارهای مربوط به آن را فراهم کند، اما تاکنون هیچ مجوزی برای تولید آن صادر نشده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش دیگر درباره اینکه با وجود مطالبات ۲۲ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان و کمبود نقدینگی، تداوم تولید خودرو چگونه امکانپذیر است، نیز گفت: کمبود نقدینگی از مشکلات جدی صنایع قطعه سازی و خودروسازی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازمه عمل خودروسازان به تعهداتشان افزایش تولید است که با تامین نقدینگی میسر میشود.
رحمانی، به تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اشاره کرد و افزود: با خروج فرانسویها از کشورمان با اعمال تحریم ها، متخصصان داخلی موفق شدند این خودرو را تا حد زیادی ساخت داخل کنند، اکنون توانمندی ساخت این خودرو فراهم شده و خط تولید آن نیز راه اندازی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: فعال سازی ۱۲۲ واحد تولیدی منفعل در کشور/ بومی سازی قطعات خودرو کلید خورد
انتهای پیام/