سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸۰ هزار کودک سیستان و بلوچستانی زیرپوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان از آبان ۹۷ تا کنون زیر پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  معصومه راحت دهمرده معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: از بین کودکان غربال شده ۶ هزار و ۹۳۱ کودک مشکوک تشخیص داده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته چهار هزار و ۴۹۷ کودک پس از مراجعه به بینایی سنج، سالم تشخیص داده شده و بقیه کودکان دارای اختلالات و سایر انحرافات چشمی بوده اند.

وی گفت: ۸۶۰ کودک در طول این برنامه هزینه عینک و هشت کودک نیز کمک هزینه جراحی دریافت کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا ۶ سالگی تشخیص داده شود درمان خواهد شد.

راحت دهمرده بیان کرد: کودکانی که در غربال بینایی چشم مشکوک تشخیص داده شوند تا درمان کامل توسط بهزیستی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت و افراد نیازمند از خدمات حمایتی سازمان شامل هزینه عینک و جراحی بهره مند می‌شوند.

وی از عموم مردم درخواست کرد تا برای سنجش بینایی فرزندان سه تا ۶ سال خود به پایگاه‌های مستقر در مهد‌های کودک و پایگاه‌های ثابت و سیار تحت نظارت بهزیستی در شهر و روستای محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

غربالگری ۱۸۰ هزار کودک سیستان و بلوچستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.