سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

حادثه خبر نمی‌کند/ کاهش اثرات بلایای طبیعی با مشارکت عمومی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: کاهش اثرات بلایای طبیعی نیازمند فرهنگ سازی، آموزش و مشارکت عمومی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی گفت: به همت مردم نوع دوست و همیشه در صحنه استان همچنین حمایت ادارات مرتبط، استان یزد توانستیم کمک‌های نقدی و غیرنقدی در چندین نوبت به مناطق سیل زده ارسال کنیم  که جای تشکر و قدردانی از همه مردم و دوستان که ما را یاری نمودند دارد و همچنان این سیل مهربانی در استان جاری است.

وی افزود: در حوادث اخیر کشور و رفتار‌های مردم و شهروندان را شاهد بودیم که بحث آموزش همگانی بیشتر و با جدیت پیگیری شود نمونه مثال شاهد بودیم که تعدادی بر اثر حتی یک عکس گرفتن با سیل و غیره  جان خود را به خطر می‌انداختند که جا دارد این موارد بیشتر فرهنگ سازی و آموزش و خطرات ناشی از ان را به مردم چه با آموزش‌ها و چه در فضای مجازی دنبال کنیم و به مردم نشان دهیم.

وی افزود: زمانی در آموزش‎های خود موفق هستیم که بتوانیم رفتار جامعه را در برخورد با حوادث تغییر دهیم و این موضوع مستلزم آموزش‎های تاثیر گذار، هدف‎دار و کار برنامه‎ای است.

 غنی زاده سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز مباحثی در مورد آموزش و آموزش همگانی مطرح نمود و عنوان کرد: در حوزه امداد و نجات و آموزش همگانی با توجه به گستره وسیعی که وجود دارد باید توان خاص و وقت بیشتری بگذاریم و نسبت به مردم و جامعه پاسخگو باشیم.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه گفت: از سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواهشمندیم برنامه‌ها و مانور‌های سال ۹۸ خود را به کارگروه اعلام نمایند و هرچه تعداد مانور‌ها بیشتر باشد اشکالات رفع خواهد شد تا به نقطه اصلی برسیم.

کارگروه امداد و نجات  آمادگی و آموزش  را اولویت قرار دهند

محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران و دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ادامه جلسه و در اولین جلسه حضور خود به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استان عنوان کرد: با تعلیم و آموزش می‌توانیم با بحران‌ها مقابله کنیم وزمانی که آموزش ببینیم می‌توانیم با درایت برای هر بحرانی راه حل داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی از اهمیت بالایی برخوردار است که بحث مانور، آمادگی و آموزش باید در اولویت این کارگروه باشد و بیشتر از قبل به آن توجه شود.

شاکری شمسی کارگروه امداد و نجات را یکی از کارگروه‌های ۱۴ گانه مدیریت بحران دانست و افزود: قطعا پیشگیری بسیار موثر می‌باشد و اگر هزینه‌ای برای پیشگیری شود قطعا نباید بعدا هزینه‌های بیشتری در مواقع بحران خرج شد و باید به صورت عملی با حوادث برخورد کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با تشکر از مسئولینی که در مواقع بحرانی پای کار هستند بیان داشت: یکی از وظایف کارگروه امداد و نجات، آموزش همگانی است و با آموزش به جامعه هدف امداد رسانی را تسهیل کنند.

وی عنوان کرد: باید ساخت و ساز‌ها در یزد را جدی بگیریم و دستگاه‌های مربوطه نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.