سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

کاهش تردد خودرو در مرکز شهر به معنای کاهش آلودگی تمام شهر نیست

هاشمی با بیان اینکه کاهش تردد در مرکز شهر به معنای کاهش آلودگی تمام شهر نیست، گفت: با حرکت خودروها در هر نقطه از شهر، آلودگی به همراه باد به سایر نقاط انتقال می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه هجدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه ترافیک شهر تهران با طرح‌هایی نظیر آنچه که به تازگی به مرحله اجرا رسیده از بین نمی‌رود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید چند کار اساسی انجام دهیم تا بتوانیم آلودگی تهران را کنترل کنیم که یکی از مسائلی که موجب آلودگی هوای تهران می‌شود، همین موضوع تولید خودروست که به صورت غیراستاندارد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا خودرو‌ها به سمت مصرف سوخت ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رفته‌اند، افزود: بسیاری از خودرو‌ها هیبریدی شدند و در بسیاری از کشور‌ها از خودرو‌های برقی استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خودرو‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند متعلق به تکنولوژی ۲۰ سال پیش هستند، تصریح کرد: ما در گذشته ۸۰۰ هزار خودرو تولید می‌کردیم که نیمی از آن به استان تهران می‌آمد، اما در حال حاضر ترامپ کاری کرده که این تولید به نصف رسیده و به نظر می‌آید که این به نفع کاهش آلودگی هوا شده است و اگرچه قیمت خودرو بالا رفته و به ضرر برخی از مردم شده است، اما کاهش تولید خودرو‌های غیر استاندارد سبب کاهش آلودگی هوا شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه اولین اقدام ما تولید خودرو‌های استاندارد است و سپس باید به سمت برقی کردن خودرو‌ها برویم، گفت: همه این موارد به نفع ماست، زیرا هم سبب اشتغال می‌شود و هم پاکیزگی هوا را به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه ۲۵۰ هزار خودرو اضافه می‌شود، افزود: مالکیت خودرو از ۱.۳ به ۲.۶ رسیده و دو برابر شده است و این بدان معناست که آلودگی از ما جلوتر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه کلانشهر‌های دنیا برای استفاده از خودرو از طریق گران کردن پارکینگ موانع ایجاد می‌کنند، گفت: این کشورها علاوه بر این، حمل و نقل عمومی پاک را هم توسعه می‌دهند، البته ما هم در حمل و نقل عمومی زیرساخت‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: کاهش تردد در مرکز شهر به معنای کاهش آلودگی تمام شهر نیست و هنگامی که خودرویی در منطقه غربی تهران حرکت می‌کند، باد آلودگی را به مناطق مرکزی و شهری می‌آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هوای شمال شهر آلوده‌تر است، ادامه داد: پارامتر‌های آلودگی هوا به قدری زیاد است که نمی‌توان گفت، چون طرح ترافیک خوب نیست آلودگی هوا بیشتر شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت به وسیله‌ای برای فرار پولدار‌ها از ترافیک تبدیل شده است، افزود: حتی خود من هم مدتی پیش برای اینکه خودم را به جلسه‌ای برسانم از موتورسیکلت استفاده کردم، اما با این وجود در دنیا سعی شده تا به سمت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی بروند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.