سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

قیمت گوشت قرمز در شرق استان تعدیل می‌شود

سید حسن میرعماد گفت: توزیع گوشت منجمد و قرمز برای همسان‌سازی قیمت گوشت قرمز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: با توجه به اینکه در شهر‌های شرق استان با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه شدیم ، استاندار سمنان تکلیف کرد تا قیمت این کالا کاهش یابد و با سایر نقاط استان همسان شود.

وی بابیان اینکه دولت بر نحوه توزیع گوشت قرمز نظارت دارد، افزود: ازآنجا به‌صورت ارز نیمایی است گوشت منجمد و گرم توزیع شد تا بازار را متعادل کند و امیدواریم با وضعیت دامداری که در این مناطق وجود دارد روزبه‌روز شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در استان سمنان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه گوشت مرغ یکی از محصولاتی است که می‌تواند جایگزین گوشت قرمز شود، ابراز داشت: سمنان با حدود ۵۲ هزار تن تولید یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ کشور است که هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد تولید مازاد بر نیازمصرف در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: تولید در بخش گوشت مرغ نیز در سطح استان مطلوب ارزیابی می‌شود از طرفی قیمت آن نیز پایین است حتی بعضاً تولیدکننده‌ها نیز معترض شده و اعلام کردند این قیمت از مصوب ستاد تنظیم بازار نیز کمتر است لذا در مجموع باید گفت گوشت مرغ می‌تواند جایگزین گوشت قرمز شود.

میرعماد با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان به نسبت نرم کشوری پایین است، ابراز داشت: هم‌اکنون تولید انواع ماهی در سمنان بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن است ضمن آن‌که از استان‌های مجاور نیز ماهی وارد این خطه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ماهی می‌تواند به‌عنوان یکی از جایگزین‌های خوب برای مصرف مواد پروتئینی محسوب شود که این کار نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه عموم به مصرف آن و گنجاندن ماهی در سبد کالای خانوار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سازمان محیط‌زیست هم‌زمان با چهار استان کشور مجوز پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا را در سمنان داده که به‌تازگی با راه‌اندازی مرکز تکثیر این نوع ماهی در صدد هستیم تا بچه ماهی موردنیاز طرح را فراهم کنیم که با توجه به ظرفیت مطلوب پرورش ماهی در مناطق جنوبی استان و ارائه تسهیلات امیدواریم سال آتی شاهد تولید این نوع ماهی باشیم.

وی در خصوص سفر اخیر معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی  به استان و دستاوردهای آن برای استان بیان کرد: بیشتر بحث سیاست‌گذاری‌ها مطرح شد که با توجه به ممنوعیت‌هایی که برای صدور پروانه‌های مرغ تخم‌گذار و گوشتی در استان وجود دارد شرایط برای پرورش بوقلمون فراهم شود که این تصمیم در چند روز آینده ابلاغ و اختیار آن به استان داده خواهد شد تا صدور پروانه‌های پرورش گوشت بوقلمون در استان صورت گیرد.

میرعماد در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان گفت: برآورد خسارت کشاورزانی که باغات آن‌ها بیمه بود انجام و برای تائید ارسال شد لذا این دسته کشاورزانی که تا پایان سال قبل خسارات دیدند مبلغ موردنظر توسط صندوق توسعه بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: آن دسته از کشاورزانی که باغات آن‌ها فاقد بیمه بود برآورد خسارت کشاورزان به تهران ارسال شد تا در هیئت دولت فکری برای آن‌ها کنند لذا با توجه به این موضوع، از بهره‌برداران انتظار می‌رود تا محصولات خود را بیمه کنند، زیرا تنها راه فرار از این موضوع سرمازدگی در شرایط فعلی بیمه است، زیرا بیمه حداقل خسارت را پرداخت و کشاورز می‌تواند معیشت خود را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در پایان اظهار داشت: دولت برای خسارات سیل امسال نیز هشت میلیارد تومان تسهیلات برای استان سمنان در نظر گرفته است که در فاز نخست ۴۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و برحسب این موضوع کارگروه‌ها در حال تشکیل است تا به ترتیب پرونده‌ها خسارات پرداخت شود و هیچ کشاورزی در استان نیست که در این حادثه دچار خسارت شده باشد و خسارت او پرداخت نشود.

انتهای پیام / م

اختصاص هشت میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت دیدگان سیل اخیر استان سمنان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.