سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت:

پرداخت ٨ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت‌های اجتماعی/ تعاون ابزاری برای مقابله با تحریم‌هاست

ربیعی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالا‌های اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت به مناسبت روز تعاون که امروز برگزار شد، گفت: نقش تعاون به قدری مهم است که می تواند ابزاری برای مقابله با تحریم ها باشد. هدف تحریم، انزوای ذهنی جامعه است اما مردم ما با روح تعاون و مشارکت از این دوره عبور خواهند کرد.
 
ربیعی بیان کرد: در شرایط کنونی، تعاون از دو جنبه مدنظر است که فلسفه تعاون و همکاری بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما مورد نیاز است و همچنین جنبه دیگر این است که با تعاون می‌توان مشارکت دهک‌های مختلف را برای اشتغال، فقرزدایی به ویژه در جوامع پایین محلی و مشارکت‌های اجتماعی و خُرد جذب کرد.
 
وی گفت: به نظر من پول برای ایجاد اشتغال روستایی باید به جایی برود که در بین مردم روحیه همیاری و تعاون ایجاد شود و جوامع خُرد و محلی توانمند شوند.
 
سخنگوی دولت  با بیان اینکه باید به بخش تعاون برگردیم، گفت: اتاق تعاون تنها نهاد مدنی بزرگ ایران است و باید همه برای به دست آوردن سهم تعاون بجنگیم و نه تنها سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را، بلکه مقدار بیشتری را جذب کنیم.
 
ربیعی  با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای موفقت تعاون مهم است، گفت: وقتی زیرساخت‌ها نباشند، باید زور بزنیم تا یک درصد از اقتصاد کشور را به تعاون اختصاص دهیم و تعاون به مثابه یک بخش اقتصادی فقرزدا و ایجاد انسجام ملی و رشد فراگیر و درگیر کردن دهک‌های پایین اجتماعی برای مزیت اقتصادی است که زندگی بانشاط و همیاری اجتماعی برای مردم به همراه دارد.
 
وزیر اسبق تعاون با اشاره به اینکه رئیس اتاق تعاون، کارت عضویت افتخاری به عنوان تعاونگر برایم صادر کرده است، گفت: من می‌خواهم عضو اصلی بخش تعاون باشم، چون در دور هم بودن حال آدم‌ها بهتر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: هدف تحریم‌ها این بود که جامعه ایرانی از نظر فکری و ذهنی دچار فروپاشی شود و به خاطر همین ترامپ اعلام کرد همه شرط‌ها را برای گفتگو با ایران کنار می‌گذاریم به شرط اینکه ایران بمب هسته‌ای نداشته باشد.
 
ربیعی گفت: آن‌ها می‌خواهند سوگیری تحریم‌ها را به سمت سیستم فکری و ذهنی جامعه تغییر دهند، چون دیدند تحریم‌ها موفق نشد و برعکس، انسجام اجتماعی مردم در مقابل تحریم بیشتر شد.
 
به گفته سخنگوی دولت، اگر میزان غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم، این مصلحت کشور است، در حالی که رهبر انقلاب صلح‌طلب است و ما دنبال امنیت و صلح جهانی هستیم. امیدواریم تحریم‌ها را هم با کمک مردم و حفظ انسجام ملی، مدیریت کنیم.
سخنگوی دولت افزود: در جلسه آتی سران قوه تصمیماتی اتخاذ می شود تا حمایت بیشتری از طبقات پایین اجتماعی صورت گیرد. رییس جمهور هم بر بهبود شرایط اقتصادی مردم تاکید دارد و راهکارهای مختلفی در این زمینه مطرح کرده است. دیروز در تبصره ۱۴ تصویب شد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای کمک به خانوار‌ها اختصاص داده شود. 

ربیعی ادامه داد: امسال برای بهبود شرایط زندگی اقتصادی مردم تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالا‌های اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در مورد ۵۵ ماه زندگی با برجام گفت: در این مدت با سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، سالانه نرخ رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد تحقق پیدا کرد، اما در ۱۸ ماه حضور ترامپ، این روند کندتر شد و برای عبور از این ۱۸ ماه باید به روح اجتماعی و تعاون بپیوندیم و سعی کنیم در ۲۴ ماه آینده دولت نیز روح اجتماعی و انسجام اجتماعی بیشتر شود.

وی به گام دوم ایران برای حفظ برجام اشاره کرد و اظهار کرد: پیام ما روشن است و اقداماتی که برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهیم، برای حفظ برجام است و هر میزان که طرف مقابل به حفظ برجام پایبند باشد، ما هم به همان میزان پایبند خواهیم بود. 

سخنگوی دولت افزود: برخی بیگانگان به گونه ای تحلیل می کنند که گویا ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است اما مبنا و اساس کار ایران فتوای مقام معظم رهبری است، ایشان داشتن و انبار کردن سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند، بنابراین استراتژی ایران اینگونه نیست که سلاح هسته‌ای داشته باشد.

امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتاق تعاون ایران و گرامیداشت روز جهانی تعاون در تالار مولوی مرکز همایش صدا و سیما، مراسمی با حضور تعاونگران و سخنگوی دولت برگزار شد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.