سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشار خون تهدیدی خاموش برای سلامتی

یش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه غربالگری فشار خون قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جعفر صادقی Šمدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب اجرای  بسیج ملی غربالگری فشار خون یک میلیون و سه هزار و ۹۴ نفر زیر پوشش ایت برنامه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بسیج ملی غربالگری فشار خون از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای زیر پوشش قرار دادن افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و مادران باردار به اجرا در آمد که ۳۲ هزار و ۶۸۷ بیمار فشار خون بالا جدید در بسیج ملی غربالگری فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از این تعداد هشت هزار و ۳۳۸ نفر بیمار سکته قلبی بودند و همچنین ۴ هزار و ۲۳۴ نفر نیز در لیست بیماران سکته مغزی بودند که غربالگری فشار خون برای آن‌ها انجام شده است.

صادقی افزود: ۴ هزار و ۳۵۹ نفر بیمار نارسایی کلیه در غربالگری فشار خون شرکت کردند که ۳۸ هزار و ۹۸۷ نفر مادر بارداردر این غربالگری شرکت و با علائم فشار خون بالا و عوارض آن آشنا شدند.

وی تصریح کرد: ۷۱ هزار و ۶۰۹ بیمار دیابتی نیز در غربالگری فشار خون شرکت کردند،
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می‌گویند چرا که اثرات زیانباری بر سلامت قلب، کلیه، مغز، سکته‌های قلبی و عروقی وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض، از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری می‌شود.

دکتر صادقی  افزود: هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا وبه عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی عنوان کرد
 
انتهای پیام// م.ی
 

طرح غربالگری فشار خون بالا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.