سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران:

خیابان "حافظ" و "کریمخان" به مسیر دوچرخه مجهز می‌شوند

حناچی گفت: گسترش معابر برای استفاده مردم از دوچرخه در حال افزایش است و خیابان حافظ و کریم خان زند نیز به این پویش اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح پنجاهمین پارکینگ بی‌دود در منطقه ۲ تهران گفت: دوچرخه سواری ما در روز سه شنبه یک حرکت نمادین و امیدواریم بتوانیم آن را به تمام روز‌های هفته بسط بدهیم و این امر همراهی تمام مسئولان را می‌طلبد، زیرا وضع شهر تهران از لحاظ ترافیک و آلودگی مناسب نیست.
 
حناچی افزود: موضوع تنها به دوچرخه سواری و ترغیب مردم به استفاده از آن محدود نیست و باید ظرفیت پیاده راه و استفاده از مترو را نیز برای مردم گسترش دهیم تا مردم از خودرو شخصی کم‌تر استفاده کنند و این حرکت، حرکت عمومی است.
 
شهردار تهران اظهار کرد: گسترش معابر برای استفاده مردم از دوچرخه در حال افزایش است و خیابان حافظ و کریم خان زند نیز به این پویش اضافه شده و توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری در دستور کار مدیریت شهری است.
 
وی در واکنش به وجود خانه‌های خالی از سکنه در پایتخت گفت: این موضوع در دولت در دست بررسی است و مشکل ما این است که در تهران بین تقاضای موثر مسکن و تولید آن فاصله وجود دارد و موجب پدید آمدن معضل خانه‌های خالی از سکنه شده است که دولت با اخذ مالیات می‌خواهد این فاصله را تعدیل کند.
 
حناچی بیان کرد: دولت برای واحد‌های سوم به بعد افراد مالیات در نظر می‌گیرد تا سرمایه‌های مردم در بخش خانه‌های خالی بلوکه نشود.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: حل معضل خانه‌های خالی موضوعی چند وجهی است که نیاز به ورود و نظارت دستگاه‌های متعدد دارد، زیرا مالکان نیز با محاسبه سود و زیان خود اقدام به نگه داشتن خانه‌های خود به صورت خالی می‌کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
همه جای دنیا دربدر دنبال اینن که هر چی بیشتر جا برای وسایل نقلیه عمومی مث اتوبوس و تاکسی واز کنن اینجا برا دوچرخه ؟؟؟؟؟
موتوریا کم بودن دوچرخه رم دارن میندازن به جون مردم
از این به بعد دیگه کلا پیاده رو از خیابون هم خطرناکتر میشه