سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳۰ درصد از منشور حقوق شهرنشینی به مشهد

۷۰ درصد از متن نهایی منشور حقوق شهرنشینی به موضوعات عمومی و ۳۰ درصد به مشهد اختصاص داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد گفت: تدوین منشور حقوق شهرنشینی از حدود یک و نیم سال قبل آغاز شده و محتوای ۷۰ درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص داشته و ۳۰ درصد آن مختص مشهد است.


وی ادامه داد: هدف از تدوین این منشور تحقق شهری است که در آن شهرنشینان حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم و حیوانات و گیاهان نیز حق بهره مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیاز داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد گفت: برخورداری از امنیت و ایمنی، برخورداری از آزادی‌های اساسی، مشارکت در تصمیم گیری‌های مرتبط با منفعت شهروندان، حق بهره مندی و دسترسی برابر به فضاها، زیرساخت‌ها و تأسیسات از جمله حقوق شهروندی و تکالیف شهرنشینی در این منشور است.

حسینی افزود: شهرداری مشهد موظف است با جلب همکاری و همیاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی ذیربط، انجمن‌های مردم نهاد و مردم، از طرق مقتضی با ارائه مشوق‌های مادی و معنوی نظیر دادن نشان عالی شهروندی و در صورت لزوم با تنظیم و تقدیم لوایح مناسب به شورای اسلامی نسبت به اجرایی کردن مفاد منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی مشهد اقدام کند.

انتهای پیام//ج.ر

تصویب منشور حقوق شهرنشینی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.