سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش عظیمی از درآمد در سفرهای نوروزی نهفته است

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار کرمانشاه گفت: اگر از بحث گردشگری در سفر‌های تابستانی فاصله بگیریم بخش عظیمی از درآمد را در استان از دست داده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علی قبادی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار کرمانشاه گفت : مشکلات اقتصادی سبب شده با احتیاط وارد بحث سفر شویم، باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، امکانات لازم در اختیار مسافران قرار دهیم.

وی گفت : بخشداران، میراث فرهنگی، شهرداری، جهاد کشاورزی، هیأت‌های بومی محلی و ورزش و جوانان در شهر و روستا‌ها برنامه‌های خوبی برای طرح گردشگری تابستانی امسال در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث گردشگری برای درآمدزایی استان بسیار مهم است، تاکید کرد: اگر از بحث گردشگری در سفر‌های تابستانی فاصله بگیریم بخش عظیمی از درآمد را در استان از دست داده‌ایم.

قبادی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای با حضور کمیته‌های مربوطه در بحث سفر‌های تابستانی و رفاه مسافران و گردشگران با موضوع «فرهنگ سفر» خبر داد که قرار است ظرف ۲ هفته آینده برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه این جلسه، طرح تابستانی امسال را از اول تیر‌ماه تا پایان شهریورماه عنوان کرد و افزود: در روز‌های نخست این طرح حضور گردشگران رشد خوبی داشته است.

فهیمه روشنی افزود: در سنوات گذشته در ایام نوروز و تابستان عملکرد خوبی در بحث گردشگری در شهر و استان شده است.

وی از ابلاغ ۱۷ بند برای بحث گردشگری در استان خبر داد و افزود: محور توسعه ما در استان گردشگری است، اما فعلا تمامی مانور‌ها روی منطقه اورامانات است، امیدواریم در طرح ۲۰۲۰ در تمام استان آمادگی را داشته باشیم.

روشنی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۵۰ روستا داریم، گفت: این ظرفیت می‌تواند مقصد خوبی برای هدف و پایلوت باشد و گردشگری رونق گیرد.

این مسؤول رقم ایجاد شغل در گردشگری را کمتر از ۱۰ برابر سایر مشاغل دانست و افزود: بحث گردشگری نیاز به زیرساخت دارد که زیرساخت‌ها را بخش خصوصی تشکیل داده است، باید به تعداد نیاز غذاخوری سنتی و مدرن باشد، مسافران از نظر پارکینگ خودرو، سرویس‌های بهداشتی و دیگر خدمات باید در رفاه باشند و استان را با خاطره خوش ترک کنند و خروجی آن پایین آمدن آمار بیکاری باشد.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه، گفت: پارک‌ها و مهمان‌پذیری‌ها، ۲ مکانی است که در سفر مورد توجه مسافران بوده که متاسفانه وجود زباله، سگ‌های ولگرد، گربه‌ها و پسماند‌ها و آشغال را در پارک‌ها همواره مشاهده می‌شود.

بهمن خدادادیان افزود: ۴۵۰ مکان عرضه قلیان در شهرستان شناسایی شده، سرویس‌های بهداشتی در پارک شرقی و غربی، ترمینال فرودگاه همچنین استقرار آب شرب کافی در این مکان‌ها باید مدیریت شود.

وی از وجود ۱۱۲ مکان عرضه مواد غذایی بین راهی خبر داد و تاکید کرد: عرضه مواد غذایی در بین دست‌فروشان باید مدیریت شود.

خدادادیان از پلمب چند مسافرخانه در میدان آزادی کرمانشاه خبر داد و افزود: عمر مفید این مکان‌ها برای خدمات‌رسانی تمام شده است.

وی در پایان سخنانش پیشنهاد داد، به زیباسازی ورودی و خروجی شهر‌های استان به‌خصوص ورودی هوانیروز و ماهیدشت توجه لازم بشود .

 

 

انتهای پیام/د

بحث گردشگری نیاز به زیرساخت دارد

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.