سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت های غیرمجاز در صدر جرایم سایبری

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با هشدار با شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری گفت: برداشت‌های غیرمجاز و هتک حیثیت در صدر جرایم سایبری قرار دارد.

سرهنگ احمد آذرکیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: کارشناسان خبره و تیم‌های ویژه رصد و پایش پلیس فتا از زمان تشکیل تاکنون، فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیری در برقراری نظم و امنیت فضای مجازی و برخورد با مجرمان سایبری به مرحله اجرادر آورده اند.

وی با تاکید بر تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس در این حوزه خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۱۰۰ درصد جرایم سایبری در پلیس فتای شهرستان کشف شده است.

وی بیان داشت: بررسی پرونده‌ها و گزارشات دریافتی در حوزه فضای مجازی و پلیس فتا نشان می‌دهد برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد را در ردیف نخست جرایم سایبری اعلام و کلاهبرداری اینترنتی و ایجاد مزاحمت در رتبه‌های بعدی قراردارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: حضور فعال، مستمر و هدفمند کارشناسان سایبری پلیس در سطوح مختلف جامعه و برنامه‌های متنوع آموزشی، آمادگی کامل این فرماندهی در راستای برگزاری فعالیت‌های مشترک با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی از مهمترین اقدامات در خصوص مبارزه با جرایم سایبری است.

وی در ادامه در جهت جلوگیری از روند افزایش جرایم در حوزه فضای مجازی توصیه‌های به شرح ذیل ارائه کرد:

-کاربران خرید‌های اینترنتی را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهند و قبل از هرگونه خرید از جعلی و واقعی بودن خبر اطمینان حاصل کنید.
-به تماس‌های تلفنی یا پیامک‌های تبلیغاتی با موضوع برنده شدن در برنامه‌های رادیویی، تور‌های مسافرتی، شارژ رایگان و ... بی اعتنا باشید.
-از نصب برنامه‌ها و نرم افزار‌ها بدون اطلاع از عملکرد آن‌ها بر روی تلفن همراه خودداری نمایید.
-تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در تلفن همراه ذخیره نکنید.
-از پاسخ دادن به ایمیل‌های ناشناس، دانلود تصاویر ناشناس و کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس خودداری نمایید.
-مرورگر‌ها و آنتی ویروس سیستم‌های خود را به روز نگه دارید.

انتهای پیام/ع/

جلوگیری از روند افزایش جرایم در حوزه فضای مجازی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.