سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلات پرستاران؛ دمل چرکی که بدنه نظام سلامت را آلوده می‌کند

عزیزی گفت: اگر متولیان امر نخواهند هرچه زودتر موضوع بی‌توجهی به پرستاران را رسیدگی کنند، بدنه نظام سلامت درگیر می‌شود.

حمیدرضا عزیزی عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به برگزاری انتخابات نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که متاسفانه شرایط برای پرستاری و پرستاران نامساعد است در نتیجه این شرایط نامطلوب، مردم و بیماران درگیر می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اضطراب در حرفه پرستاری که ناشی از نگرانی برای سلامت بیماران است، افزود: افسردگی، بیماری‌های اسکلتی -عضلانی و از همه مهم‌تر، تبعیض‌های بی امان در پرداخت‌ها و برخورد‌هایی که با پرستاران صورت می‌گیرد، شرایطی را رقم زده است که پرستاران نتوانند خدمات مراقبتی لازم در شأن بیماران و مردم  ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط، شاهد برگزاری جشن‌های نمایشی برای پرستاران بودیم که اگر کسی از بیرون نگاه کند و نداند پرستاری در چه شرایطی به سر می‌برد، فکر می‌کند پرستاران چقدر راضی هستند.

عزیزی بیان کرد: اگر مسئولان و متولیان امر نخواهند هرچه زودتر این دمل چرکین  که بی‌توجهی به پرستاران است را جراحی کنند، کل بدنه نظام سلامت را درگیر خواهد کرد و در این بین، مردم و بیماران آسیب می‌بینند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با عنوان این مطلب که وضعیت نیروی پرستاری در کشور یک دوم حداقل استاندارد جهانی و یک چهارم متوسط جهانی است، افزود: پرستاری کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

انتهای پیام/

بررسی وضعیت پرستاران در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
در ایران چند سال اخیر پرستاری یعنی گوش به فرمان دکترها شدن
قبل از 88 پرستاران برای خود شخصیتی داشتند که اصلاح طلبها ان رااز بین بردند . مخصوصا در زمان وزارت وزیر بهداشت قبلی
که راحت استعفا داد و رفت