سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز مزرعه میوه‌های سردسیری در روستای جمچین خاش برگزار شد

روز مزرعه میوه‌های سردسیری امروز /دوشنبه/ با حضور جمعی از کشاورزان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در روستای جمچین خاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بهزاد شهرکی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: این مراسم به منظور استفاده از توان علمی پژوهشگران ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در اختیار قرار دادن آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی به بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد.

بهزاد شهرکی افزود: روز مزرعه یکی ازموثرترین تکنیک‌های آموزشی و ترویجی است که باحضور بهره برداران، کارشناسان پهنه و محققان در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجاییکه شهرستان خاش بیشترین سطح زیر کشت میوه‌های سردسیری سیستان و بلوچستان را داراست برگزاری روز مزرعه میوه‌های سردسیری در این منطقه برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: شهرستان‌های خاش، میرجاوه و زاهدان عمده مناطق کشت میوه‌های سردسیری این استان است.

وی بیان کرد: محصول زرد آلوی سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط هوای مناسب به عنوان زودرس‌ترین زردآلوی کشور محسوب می‌شود.

شهرکی گفت: سیستان وبلوچستان دارای هزار و ۴۰ هکتار باغ زردآلو است که ۷۶۴ هکتار آن بارور و سالیانه حدود هفت هزار ۶۶۰ تن میوه زردآلو تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

کشت میوه‌های سردسیری سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.