سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی از خبازی‌های چابهار کیفیت و وزن چانه را رعایت نمی‌کنند

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری چابهار گفت: متاسفانه برخی از خبازان چابهار بهداشت، کیفیت و وزن چانه را رعایت نمی‌کنند و نظارت و بازرسی‌ها در این بخش خیلی ضعیف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامریسرپرست معاونت استانداری و فرمانداری چابهار  اظهار داشت: در برخی از بازدید‌ها شاهد عدم رعایت وزن چانه هستیم و برخی مواقع حتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم وزن چانه کم است.

وی از اتحادیه خبازان، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و تجارت، شرکت نفت، بخشداران، غله و سایر اعضای کارگروه آرد و نان چابهار خواست تا بازرسی و بازدید‌ها را بیشتر کنند تا با نظارت شاهد ارتقای کیفیت نان باشیم.

سرپرست فرمانداری چابهار گفت: تخلفات خبازان سبب شده تا نارضایتی مردم روز به روز بیشتر شود و حتی برخی خبازان حاضر نیستند تابلو نصب کنند تا مردم از ساعات پخت، قیمت نان، وزن چانه و روز‌های تعطیلی آن‌ها باخبر باشند.

وی بیان کرد: برخی از خبازی‌ها حتی مشعل برای پخت نان ندارند و علیرغم تخلفات، سال‌ها سوخت و سهمیه آرد دولتی دریافت می‌کنند و برای فریب مردم و مسئولان از سایر خبازی‌ها نان خریداری و در خبازی که حتی یک نان پخت نمی‌شود، نان را عرضه می‌کنند.

بامری اظهار داشت: خبازانی که فعالیت خوب داشته و نان با کیفیتی ارائه می‌کنند باید از سهمیه خبازان متخلف کم و به بقیه اضافه شود.

وی گفت: سهمیه آرد خبازی‌های چابهار باید براساس جایگاه، تعداد مسافران ورودی و جمعیت در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه خبازان چابهار نیز گفت: وزن چانه به دلیل نوع آب و هوای ساحلی این منطقه کاهش و نسبت به سایر مناطق کاملا فرق می‌کند.

حسین امانی افزود: مشکلات را بررسی و برای تحویل نان با کیفیت به دست مردم تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از خبازی‌ها رعایت حال مردم را نمی‌کنند و انواع تخلفات را انجام می‌دهند و باید با آنان برخورد شود.

بخشدار مرکزی چابهار نیز افزود: برخی از خبازی‌ها ساعت پخت نان را رعایت نمی‌کنند و تنها ۲ ساعت پخت دارند.

شمسیه شیرخانزهی افزود: در بازدید از برخی خبازی‌ها شاهد عرضه نان بسته بندی هستیم، ولی در عمل هیچ نانی در داخل نانوایی پخت نمی‌شود، چون مشعل ندارند.

بخشدار دشتیاری نیز گفت: متأسفانه عملکرد مسئولان و مطالبه گری مردم برای کیفیت و بهبود وضعیت نان در شرایط مناسبی نیست.

جمشید سارانی افزود: امیدواریم با بازرسی‌های مستمر و بازدید‌ها کیفیت نان بهتر شود.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار نیز اظهار داشت: ۱۰۵ خبازی در سطح این شهرستان وجود دارد که ۸۱ واحد خبازی حمایتی شامل ۳۸ واحد روستایی با سهمیه ۷۲۱ تن، ۴۳ واحد شهری با سهمیه ۹۲۲ تن، یک واحد نانوایی در زندان با ۲۲ تن و یک واحد آموزشی با ۲۰ تن سهمیه آرد فعال هستند.

محمد عطایی بیان کرد: خبازی‌های آزادپز ۲۴ واحد شامل هفت واحد روستایی با سهمیه ۱۱۴ تن و ۱۷ واحد با سهمیه ۳۷۰ تن هستند.

وی گفت: در مجموع واحد‌های حمایتی و آزادپز شهر چابهار ۶۰ واحد با هزار و ۳۳۴ تن و خبازی‌های حمایتی و آزادپز روستایی ۴۵ واحد با سهمیه آرد ۸۳۵ تن هستند.

معاون اداره صمت چابهار ادامه داد: بازرسی‌ها از خبازی‌ها انجام می‌شود بطوریکه در ماه جاری ۴۲ مورد پرونده در حوزه شهری و ۳۹ مورد در خبازی‌های روستایی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در بازدید‌ها و بررسی‌های انجام شده هفت خبازی به دلیل عدم رعایت بهداشت، یک مورد عدم نصب تابلو و سایر تخلفات در آن‌ها مشهود بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز اظهار داشت: در چند ماه اخیر ۲۸ بازدید مشترک، ۹ مورد نمونه برداری نان و سه مورد نمونه برداری نمک تصفیه شده بدون ید انجام شده است.

محمد حسین بر افزود: ۹۲۰ کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم سازی و سه خبازی نیز پلمپ شده است.

وی ادامه داد: ۲ واحد خبازی براساس تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و چهار واحد اخطاریه بهداشتی نیز صادر شده است.

سهراب فروغی رئیس اداره تعاون روستایی چابهار نیز اظهار داشت: ۶۴۲ تن آراد ماهانه به ۱۱۲ هزار نفر توزیع می‌شود.

شماری از شهروندان چابهار نیز از نبود نظارت از خبازی‌ها انتقاد کردند خواستار پیگیری مسئولان شدند.

انتهای پیام/ع

برخی از خبازی‌ها ساعت پخت نان را رعایت نمی‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.