سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۷ درصد انگلیسی‌ها نه جانسون و نه هانت را لایق نخست‌وزیری نمی‌دانند

بر اساس نظرسنجی‌ها، بیش از یک سوم مردم انگلیس نه جرمی هانت را به عنوان نخست وزیر آینده کشورشان انتخاب می‌کنند و نه بوریس جانسون را.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثریت مردم انگلیس نه بوریس جانسون و نه جرمی هانت را برای نخست وزیری آینده کشور خود انتخاب نخواهند کرد.

انتظار می‌رود که اعضای حزب محافظه‌کار به جانسون به عنوان رهبر بعدی حزبشان رای بدهند و در نتیجه هانت باید تلاش کند تا پیش از ضرب‌الاجل این رقابت در ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) , زمینه را برای پیروزی خود مهیا کند.

رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس، جانشین ترزا می، نخست وزیر مستعفی این کشور، خواهد شد.

اما با وجود محبوبیت جانسون در میان حزب محافظه‌کار، نظرسنجی انحصاری روزنامه ایندیپندنت مشخص کرد که ۳۷ درصد از رای‌دهندگان هیچکدام از این دو نفر را انتخاب نخواهند کرد و ۱۳ درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

در نظرسنجی بی‌ام‌جی ریسرچ (BMG Research) , حدود ۲۸ درصد از رای‌دهندگان جانسون را به رقیبش، هانت، ترجیح دادند و ۲۲ درصد هانت را به جانسون ترجیح دادند, اما نیمی از ۱۵۳۲ رای‌دهنده هیچکدام از آن‌ها را انتخاب نکردند.

جانسون گزینه مطلوب حامیان حزب محافظه‌کار (حزب حاکم انگلیس) است که از میان آن‌ها ۴۶ درصد به وی و ۳۳ درصد به هانت رای دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.