سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین: مقامات انگلیسی روحیه و زبان دوران جنگ سرد را دارند

در ادامه جنگ لفظی بین پکن و لندن، سفیر چین در انگلیس بار دیگر این کشور را به دخالت در آشوبهای هنگ‌کنگ متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لیو شیائو مینگ، سفیر چین در لندن بار دیگر دولت انگلیس را به مداخله در امور داخلی هنگ‌کنگ متهم کرد.

سفیر چین در انگلیس در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی جهانی گفت: «ما تمایلی به  ادامه جنگ دیپلماتیک با انگلیس نداریم ... ما به روابط بین دو کشور پایبندیم، اما برخی از سیاستمداران انگلیسی همچنان از زبان و ادبیات دوران جنگ سرد استفاده می‌کنند».

وی همچنین تأکید کرد دولت انگلیس در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت کرد و  پکن با اطمینان خاطر کامل می‌تواند شرایط کنونی در این منطقه را مدیریت کند.

 اعتراض شهروندان هنگ‌کنگی از اواسط خردادماه و در واکنش به تصویب لایحه‌ای جنجالی در پارلمان آغاز شد. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را تسهیل می‌کند؛ اما معترضان می‌گویند تصویب این لایحه استقلال هنگ‌کنگ را به خطر می‌اندازد. با تداوم تظاهرات دولت تصویب این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما اعتراض‌ها و آشوب‌ها همچنان ادامه دارد.

هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ از استعمار انگلیس خارج شد و به جمهوری خلق چین پیوست. این شهر هم‌اکنون تحت فرمول «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود که به موجب آن از استقلال نسبی برخوردار است، اما جزئی از خاک کشور چین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.