سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ظرفیت گردشگری غذا در اردبیل با جدیت دنبال می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل معرفی و شناساندن ظرفیت گردشگری غذا را یکی از برنامه‌های اولویت دار اداره کل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان نیر به ضرورت توسعه گردشگری غذا با محوریت رویداد‌های فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به تنوع غذا‌های بومی محلی در استان اردبیل، این استان از ظرفیت کم نظیری در حوزه گردشگری غذا برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن ناشناخته مانده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر افزود: این جشنواره توانسته در معرفی جاذبه‌های گردشگری غذا موثر عمل کند و شهرستان نیر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

فرشی افزود: با این وجود معرفی گردشگری غذا محدود به جشنواره‌ها نبوده و تلاش بر این است که غذا‌های سنتی در منوی هتل ها، رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: گنجاندن غذا‌های بومی، دم نوش ها، نان‌های محلی و محصولات لبنی و دامی تولیدی استان در منوی رستوران‌ها امتیازی برای ارتقا درجه رستوران‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

برگزاری جشنواره آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر

برچسب ها: گردشگری ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.