سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: توقیف نفتکش حامل نفت ایران با ادعای اروپا مبنی بر تلاش برای حفظ برجام در تضاد است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن توقیف کشتی حامل محموله نفتی ایران در تنگه جبل‌الطارق، این اقدام را عامدانه با هدف تشدید تنش توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای توقیف کشتی حامل محموله نفتی ایران در تنگه «جبل‌الطارق» را محکوم کرد. در این بیانیه، از اقدام انگلیس به عنوان گامی عمدی برای تشدید تنش در ارتباط با ایران و سوریه یاد شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما توقیف سوپرتانکر تحت پرچم پاناما در تاریخ ۴ ژوئیه را که توسط مقام‌های جبل‌الطارق و به کمک واحد نیروی ویژه دریایی ارتش سلطنتی بریتانیا انجام گرفت، محکوم می‌کنیم. ما توقیف این کشتی و محموله آن را اقدامی عمدی با هدف تشدید اوضاع حول ایران و سوریه می‌دانیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «در هر حال به اعتقاد ما، این گام با هدف اعلامی کشور‌های پیشروی اتحادیه اروپا از جمله انگلیس مبنی بر تلاش جهت حفظ توافق هسته‌ای ایران در تضاد است.»

وزارت خارجه روسیه همچنین با انتقاد از تلاش اتحادیه اروپا به خصوص انگلیس برای ممانعت از انتقال انرژی به سوریه، تأکید کرد این اقدامات با بیانیه‌های مقام‌های انگلیسی مبنی بر آمادگی لندن برای کمک به حل و فصل بحران سوریه در تناقض است.

نیروی دریایی انگلیس هفته گذشته با حمله به یک کشتی حامل محموله نفتی ایران در بندر جبل‌الطارق، آن را توقیف کرد. مقام‌های انگلیسی در توجیه کار خود مدعی شدند که این کشتی در مسیر حرکت به سوریه بوده است. جمهوری اسلامی ایران این اقدام انگلیس را محکوم و آن را «راهزنی دریایی» توصیف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ایران باید هر چه زودتر نفتکشش را پس بگیرد و سفیر انگلیس را از کشورمان بیرون کند.