سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۲ هزار خانوار در زاهدان به شبکه گاز پیوستند

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۳۱۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شده اند و با توجه به لوله گذاری‌های انجام شده در سطح شهر این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رضا پنجابی مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز در محدوده شهر زاهدان هزار و ۳۸۰ کیلومتر است که تاکنون ۵۵۴ کیلومتر آن معادل ۴۰ درصد کار اجرا شده است.

وی گفت: برای خانواده‌هایی که توان تأمین هزینه لوله کشی و خرید اشتراک را ندارند تخصیص وام پنج میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی دریافت وام بوده که سه هزار و ۵۱۰ نفر آنان معرفی‌نامه تعیین شعبه دریافت کرده‌اند.

پنجابی افزود: تعرفه‌های مرتبط با حق انشعاب نیز مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه شده و قابل پرداخت است که در این مورد برخی معافیت‌ها برای خانواده‌های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی اعمال می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندر‌های گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگان‌های را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحد‌های صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر

برچسب ها: شرکت گاز ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.