سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دریافت هرگونه وجه، به جز بیمه و کتب درسی در زمان ثبت‌نام در مدارس استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از یکم تیر آغاز شد و دیروز به پایان رسید و ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از ٢٢ تیر تا ششم مرداد انجام می‌شود.

وی با بیان این که زمان ثبت‌نام مدارس استعداد‌های درخشان بعد از اعلام نتایج آزمون ورودی آن‌ها انجام می‌شود افزود: ثبت‌نام در مقطع دوم متوسطه و هشتم نیز از ۸ تا ۳۰ مردادماه انجام خواهد شد.

نجفی، درباره وضعیت ثبت نام دانش‌آموزانی که منزل آن‌ها جابه جا شده است و دانش آموزانی که مشغول امتحانات مجدد هستند گفت: پیش‌بینی در این باره انجام شده و ظرفیت برای آن‌ها محفوظ است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس هدف از اجرای طرح آدرس را ارتقای امنیت و رفت و آمد دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: با نظر سنجی از والدین، در مورد انجام پیش ثبت‌نام الکترونیکی برای پایه اول ابتدایی، اجرای خوب این طرح تایید شد.

نجفی به ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی هم اشاره کرد و گفت: با تاکید رهبری برای تحصیل اتباع به ویژه افغانستانی‌ها وجهی دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس همه نواحی از کیفیت آموزشی خوبی برخودارند و عدالت آموزشی در همه جا اجرا می‌شود، افزود: تبلیغات منفی درمورد مدارس دولتی، سبب کاهش اشتیاق عمومی برای ورود به این مدارس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه وجه، به جز بیمه و کتب درسی در زمان ثبت‌نام ممنوع است افزود: بر اساس قانون اساسی هزینه تحصیل رایگان و از طریق بودجه دولتی و مشارکت داوطلبانه مردم، تامین شود.

نجفی گفت: شهریه ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی براساس درجه کیفیت در شورای تعیین شهریه، مشخص می‌شود.

وی افزود: در ۱۰ هزار کلاس درس و معادل یک چهارم مدارس استان از جمله مدارس تعدادی از روستاها، هوشمندسازی انجام شده است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز به سامان دهی، سرویس مدارس و وضعیت پوشاک دانش‌آموزان در سال تحصییلی جدید اشاره و گفت: امسال سازمان دانش آموزی مسئول نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل است.

محسن کلاری افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار و ۵۰۰ راننده ۱۲۳ هزار دانش آموز شیرازی را در قالب ۳۰ هزار سرویس جا به جا خواهند کرد.

وی به ساماندهی وضعیت پوشاک مدارس که امسال با دستور وزارت آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی سپرده شده هم اشاره کرد و گفت: از ۲۴۰ شرکت تولیدی صنف پوشاک استان برای آماده سازی پوشاک دانش آموزان انتخاب شدند.
انتهای پیام/چ

 ثبت نام در مدارس دولتی فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مسلم
۰۸:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
باشه