سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست آمریکا از آلمان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از برلین خواست به منظور کمک به نیرو‌های کُرد در مبارزه با داعش، شماری از نظامیان نیروی زمینی خود را به این کشور اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دویچه وله، ، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، از آلمان خواست به منظور کمک به مبارزه با  تروریست‌های داعش، نیرو به سوریه اعزام کند.

او گفت متحدان باید به مخالفان تحت رهبری کُرد‌ها در سوریه حمایت فنی ارائه دهند. نماینده آمریکا از آلمان خواست مربیان نظامی، کارشناسان لجستیک و تکنسین به منظور کمک به نیرو‌های دموکراتیک سوریه تحت رهبری کرد‌ها در مبارزه با داعش اعزام کنند.

نماینده آمریکا در مصاحبه با روزنامه «ولت ام زونتاگ» گفت: ما می‌خواهیم نیرو‌های زمینی آلمان تا حدی جایگزین نظامیان ما شوند. انتظار دارد دولت آلمان این ماه پاسخ درخواست آمریکا را بدهد.

جفری روز جمعه در قالب ماموریتی برای جلب حمایت مالی و نظامی آلمان به برلین سفر کرد. او نگفت چه تعداد نیرو از آلمان برای حضور در سوریه درخواست کرده است. نماینده آمریکا همچنین گفت این نظامیان لزوما ملزم به مشارکت در نبرد مستقیم با داعش نخواهند بود.

او گفت: «بهتر است درگیری مستقیم با داعش به عهده نیرو‌های محلی سوریه باشد، اما حضور مطمئن نیرو‌های بین‌المللی برای تامین امنیت هوایی، لجستیکی، آموزشی و کمک‌های فنی ضروری است.»

این مقام آمریکایی در عین حال افزود: اگر چه گزینه درگیری نباید رد شود چرا که نیرو‌های زمینی باید آماده دفاع از خودشان باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.