سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت:

ضرورت تمرکز بر روند بازگشت ارز به کشور / تامین ارز دارو از اولویت‌های بانک مرکزی است

نوری گفت: روند بازگشت ارز به کشور باید با سیاست‌های جدی تری دنبال شود تا بانک مرکزی در مسیر حفظ منابع ارزی موفق‌تر عمل کند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد نوری مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، در همایش تامین مالی صادرات با اشاره به لغو معافیت صادرات صنایع کوچک از سامانه نیما اظهار کرد: بر اساس اعتراض برخی از صادر کنندگان مبنی بر حذف معافیت صادرات صنایع کوچک از فروش ارز در سامانه نیما این  امر صورت گرفت البته معتقدم که ممکن است یک رویداد  برای یک گروه  تاثیر خوبی داشته باشد ولی برای افراد و گروهای دیگر چندان هم خوشایند نباشد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: روند بازگشت ارز به کشور باید با سیاست های جدی تری دنبال شود تا بانک مرکزی در مسیر حفظ و نگهداری از منابع ارزی موفق تر عمل کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه، کالاهای اساسی و دارو در کشور است که می‌توان از آن چشم پوشی کرد. این نهاد نمی تواند تنها برای حمایت از یک کالا و محصول تصمیم گیری کند بلکه باید علاوه بر درک حساسیت یک محصول حافط درآمدهای ارزی کشور هم باشد.


بیشتر بخوانید: بانک ها فقط با یک ضامن معتبر و سفته، وام ازدواج پرداخت کنند


مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در پایان تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت به خاطر وظیفه ذاتی خود مشاوره های بسیاری به هیئت دولت ارائه داده و ابتکاراتی هم داشته است که از جمله آن تشکیل شورای راهبردی تجارت خارجی کشور است.

انتهای پیام/

حذف معافیت صادرات صنایع کوچک از فروش ارز در سامانه نیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.