سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان فضایی:

ایران به چرخه کامل صنعت فضا دست یافته است/ اقتدار علم و فناوری فضایی کشور را به قدرت تبدیل می‌کنیم

براری گفت: می‌خواهیم علم و فناوری کشور را به بزرگترین بخش قدرتی ایران تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی که صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد اظهار کرد: در آمار ارائه شده حوزه فضایی با اقتدار رتبه اول منطقه و رتبه ۱۱ جهان را به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی ما با قرار گرفتن ماهواره امید به مدار به دست آمد و اکنون در تمام حوزه‌های ماهواره‌ای و فضایی جایگاهی ممتاز کسب کرده ایم.

براری گفت: حوزه فضایی اکنون به حوزه اقتصادی تبدیل شده و طی ۱۰ سال گذشته رشد اقتصاد فضا ۱۳۹ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود رشد و شتاب آن با سرعت بسیار ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان فضایی بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت ما استفاده از ظرفیت کشور برای تبدیل به محصول و ارائه آن به جامعه است، در نظر داریم اقتدار علم و فناوری فضایی کشور را به قدرت ایران تبدیل کرده و بخش فضایی ما به صنعتی ارزشمند تبدیل شود.

وی درباره صنعت فضایی گفت: تلاش ما استفاده از تمام بازیگران و توسعه زیر ساخت‌های فضایی مهمترین اولین ماست.

براری تصریح کرد: می‌خواهیم فضا را برای نقش آفرینی بخش خصوصی آماده کنیم؛ هم در عرصه بالا دست و پایین دست فضای خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است و چندین شرکت در حال اخذ پروانه مخابراتی و ورود به این صنعت هستند.

رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه ۴۶ کشور جهان دارای ماهواره مخابراتی هستند، اظهار کرد: تلاش ما دست یابی به این هدف است و همچنین چند شرکت درخواست اپراتوری ماهواره‌های سنجشی داشته اند.

وی گفت: تلاش کردیم پای استارت آپ‌ها را به حوزه فضایی وارد کنیم و نمونه همکاری آنها را در سیل گذشته دیدیم.

براری با اشاره به هدف سازمان فضایی در بحث بین المللی بیان کرد: سال گذشته توانستیم رئیس گروه ۷۷ باشیم و طی سه هفته اخیر در سازمان ملل جلساتی داشتیم،‌ همچنین هفته گذشته نشست بین‌المللی با هشت کشور برگزار کردیم و نشست دیگری در تکنیک سنجش از راه دور با هشت کشور داشته ایم.

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم عرصه فضایی که جز افتخارات کشور است را به عرصه اقتصاد تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.