سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه فضایی مطرح کرد؛

ساخت ماهواره با بودجه مشترک صد میلیارد تومانی/ پژوهشگاه فضایی وارد کارخانه نوآوری می‌شود

صمیمی گفت: برای ساخت ماهواره، پژوهشگاه فضایی با صد شرکت دانش بنیان همکاری صد میلیارد تومانی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی که صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک برگزاری این رویداد سه روزه و نشین تبادل علم و فناوری قدمی موثر در شناخت فعالان زنجیره فضایی کشور است.

وی ادامه داد: این گردهمایی گامی موثر در رسیدن به ارزش افزوده و حمایت از کسب و کار‌های فضایی است.

صمیمی با اشاره به این گردهمایی گفت: آمار و ارقام جهانی حکایت از رشد ارزش افزوده‌های فضایی دارد و شرکت‌های فضایی نقشی موثر در رشد این اقتصاد نوظهور دارند.

رئیس پژوهشگاه فضایی بیان کرد: پژوهشگاه فضایی در ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی قادر است حمایت‌های موثری از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آورد.

وی درباره طراحی ماهواره‌ها گفت: پژوهشگاه فضایی با بیش از صد شرکت دانش بنیان در حوزه طراحی و ساخت همکاری‌هایی به ارزش صد میلیارد تومان داشته و همکاری‌های ما با دانشگاه‌ها ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

صمیمی ادامه داد: با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور همکاری داشته ایم و در حوزه پایش محصولات راهبردی کشاورزی، آمایش سرزمین و منابع آبی کار کرده‌ایم و این اطلاعات به استارت آپ‌های خدمات کمک خوهد کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به فعالیت‌های و پژوهشگاه گفت: در بحث تعیین خسارت وارد شده به مزارع کشاورزی نقشه‌ها و آمار پژوهشگاه فضایی به عنوان مبنا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه در منطقه نوآوری، دانشگاه شریف فضایی را به کسب و کار‌های فضایی اختصاص داده است و در قدم بعد در شهر اصفهان و در نزدیکی دانشگاه این شهر فضایی مناسب را برای ایجاد کارخانه نوآوری اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/

گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.