سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی چه گذشت؟

مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تکریم و معارفه تعدادی از مسئولان سازمان سینمایی صبح امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی سرتیپی، سیدضیاء هاشمی، کاوه سجادی حسینی، سید جمال ساداتیان، منوچهار شاهسواری، محمد حسین فرحبخش، جمعی دیگر از اهالی سینما و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم داروغه زاده به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سید محمد مهدی طباطبائی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت، مهران عباسی انارکی مدیرعامل موزه سینما و محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و لادن طاهری مدیر فیلمخانه ایران معرفی شدند.

داروغه زاده: تشکر میکنم که مسئولیت سخت را از دوش من برداشتند

ابراهیم داروغه زاده گفت: دو سال افتخار داشتم در سمت معاونت نظارت و ارزشیابی با تمام سختی‌ها و شیرینی‌ها که البته جذاب بود، کار کنم و خدارا شاکرم که توانستم به اندازه توانم کمک‌هایی بکنم البته نواقصی هم وجود داشت.

وی افزود:از آقای حیدریان که به بنده اعتماد کردند و این پست را به من سپردند تشکر می‌کنم، همچنین از حسین انتظامی که از نظرات و پیشنهادات ما با هدف رشد و ارتقای سینما استقبال کردند هم تشکر می‌کنم.

داروغه زاده بیان کرد:عملکرد ما منفک اهداف سازمان سینمایی نبوده و آن هم ارتقای سطح سینما بود و خوشبختانه در این مسیر کمترین چالش را با سینماگران داشتیم.

وی افزود:در این مدت ۲۰ اثر در شبکه نمایش خانگی تولید شد، تولید فیلم‌های سینمایی با کیفیت، توسعه شبکه نمایش خانگی بر اساس فضای اینترنتی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و سالن سازی، بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها و ... از دستاورد‌های این دوره بود، البته همه این اتفاق‌ها با حمایت و خلاقیت‌های سینماگران عزیز به مرحله انجام رسید. از اینکه این مسئولیت سخت را از دوش من برداشتند و همچنین از آقای طباطبایی نژاد که این سمت را قبول کردند، تشکر می‌کنم.

طباطبایی نژاد: آقای داروغه زاده مرا گول زد!

در ادامه محمدمهدی طباطبایی نژاد گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم، در بعضی از پیامک‌ها که برایم ارسال شده بود، به من می‌گفتند که شجاعت دارید این مسئولیت را قبول کردید؛ من شجاعتی نداشتم بلکه آقای داروغه زاده مرا گول زد. بد نیست بدانید این چهارمین مرتبه بود که شایعه حضور من در این سمت اعلام شد، اما انگار این بار نمی‌دانم که باید خوشحال باشم یا نگران؛ اما می‌دانم با توکل به خدا و همکاری همکارانم این مسئولیت سخت را پیش می‌بریم و امیدوارم بتوانم حسن نظر انتظامی را به حسن انتخاب بدل کنم.

وی افزود:حدود ۶ سال در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که بلاشک یکی از بهترین مراکز سازمان سینمایی است، بودم و حالا امیدوارم بتوانم خدمتی انجام بدهم و به همکارانم می‌گویم که بسیار امانتدار و بسیار آگاه باشیم و با این دو رویکرد مهم کار‌ها را پیش ببریم.

طباطبایی نژاد اظهار کرد:بابت قصور‌هایی که در زمان خدمتم در مرکز گسترش پیش آمد، عذرخواهی می‌کنم و یقین دارم حمیدی مقدم بهترین اتفاقات را در این مرکز رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه مرکز گسترش فارغ از حاشیه‌ها فعالیت داشته که ما نیز این هدف را دنبال می‌کنیم، گفت:منابع مالی باید با عدالت در اختیار همه قرار بگیرد، البته نگاه حداکثری به مخاطب یکی دیگر از اهداف مهم ما خواهد بود.

طبا طبایی نژاد ادامه داد:پرداختن به ساختار استراتژیک انیمیشن یکی دیگر از رویکرد‌های مهم ما است که بدان خواهیم پرداخت.

وی عنوان کرد:بحث فیلم‌های اول و تجربی که به این مرکز ارائه شده به شدت مهم است که تا به این لحظه دچار پریشانی بوده و به آن خواهیم پرداخت و شتاب دهنده در این عرصه گام برمی داریم. کشف استعداد، راهنمایی و راه اندازی از کار‌های مرکز است و سعی می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

طباطبایی نژاد افزود: اهمیت جشنواره سینما حقیقت که از مهمترین جشنواره ها در کشور و بهترین جشنواره مستند در منطقه است را با این پتانسیل قطعا جهانی‌تر خواهیم کرد و مرکز تجاری و بین المللی شرق و غرب خواهد شد. همچنین با پررنگ‌تر کردن بخش خصوصی و ایجاد رقابت بین آن‌ها سینمای مستند را فعال‌تر و به سمت نمایش در تلویزیون‌های کشور‌های خارج از ایران خواهیم برد.

در ادامه لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران و سرپرست سابق موزه سینما گفت: من فکر می‌کردم مدت کوتاهی در سمت سرپرستی موزه سینما باشم، اما زمانش طولانی شد، تلاش کردم در تخصصی‌تر شدن فرهنگ موزه داری قوی عمل کنم و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

در ادامه مهران عباسی انارکی گفت: از اعتماد دکتر انتظامی تشکر می‌کنم. به ساختار و تشکیلات موزه ورود کردم و متوجه شدم یک نکته خاص در آن وجود داشت و آن هم تعامل با عموم مردم بود. شخصا اعتقادی به تصدی گری در کار ندارم و معتقدم افراد متخصص باید در آن صنف فعالیت کنند و من به عنوان خادم در کنارشان باشم.

وی افزود: تلاش می‌کنم که ارتباطم با رسانه‌ها برای انعکاس بهتر همه ظرفیت‌های موزه با هدف بهره مندی مردم، بهتر و بیشتر شود.

انتظامی: به سینماگران برای ارائه شیوه نامه‌ها قول داده ایم

در ادامه حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی طی ایراد سخنانی اظهار کرد: من وظیفه دارم از همکاری و مدیریت دوستانم تشکر کنم. مدیر فیلمخانه باید متعصب باشد و فکر می‌کنم طاهری علاوه بر علم و آگاهی، قطعا این مورد را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: همواره دانش، خوش فکری و خوش اخلاقی داروغه زاده به چشم می‌آید و اکثر سینماگران از او راضی بودند، در جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشیدند و یکی از مهمترین اتفاقات این رویداد، اعلام هزینه طبق تاریخ از قبل تعیین شده و مورد بعدی هم تولید فیلم‌های با کیفیت بود.

انتظامی گفت: طباطبایی نژاد از مدیران خوش فکر بوده و تحولات زیادی هم در حوزه سینمای مستند و تجربی ایجاد کرده است. در جلساتی که با دیگر مدیران داشتم همه از او راضی بودند و این موضوع در راستای اهداف دولت و سازمان سینمایی است. ضمنا او مدیر متعصبی است و همکاران همراهی مانند رزاق کریمی دارند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در حال حاضر همه مدیران سازمان سینمایی خوش فکر، خوش سلیقه، باعلم و هم دل هستند و من از حضور در کنار آن‌ها احساس خرسندی میکنم.

وی با بیان اینکه حمیدی مقدم از چهره‌های نام آشنا و خوشنام است، اظهار کرد: از حمیدی مقدم جهت قبول مسئولیت سپاسگزارم و یقین دارم با حضور او مسیر رو به جلویی را خواهیم داشت. همچنین افتخار همکاری با عباسی انارکی را داشته ام و باید بگویم که او فرد خوش فکری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی هستند.

انتظامی ادامه داد: به سینماگران قول داده ایم که شیوه نامه‌های خود را هرچه زودتر ارائه کنیم، با قدم برداشتن در سایه شفافیت، هر فردی قبل از مراجعه به ما می‌تواند حدس بزند که با او موافقت می‌کنیم یا خیر؛ و آیا نسبت به رقیبش در شرایط مساوی این رفتار را داریم یا خیر؛ که این اتفاق بدون ارائه شیوه نامه عملی نخواهد شد.

در پایان مراسم، حکم‌های مدیران جدید به همراه هدایایی توسط حسین انتظامی اهدا شد.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.