سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد؛

افزایش ۴۹ درصد ارز آوری گمرک استان سمنان از صادرت کالاهای تولیدی

علی سعدالدین گفت: در سه ماهه بهار امسال ارز آوری گمرک استان سمنان از صادرات کالاهای تولیدی افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۶۰ هزار و ۸۱۰ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار از گمرک این استان به بازار‌های دیگر کشور‌ها صادر شده است.

او از افزایش ارزش صادرات این استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: صادرات این استان در این مدت از نظر وزنی ۲۰ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۴۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه صادرات این استان از سوی ۸۱ شرکت انجام شده خاطرنشان کرد: در مجموع در این سه ماهه ۶۹ قلم از تولیدات این استان به بازار‌های هدف صادر شده است.

او ادامه داد:نمک، کربنات دی سدیم، کولر آبی، هیدروکربن سبک، کابل زمینی، شمش سرب، سودسوزآور، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، قطعات فولادی و.. از جمله مهمترین کالا‌های صادراتی سمنان هستند.

سعدالدین  با بیان اینکه صادرات این گمرک به ۴۵ کشور انجام شده ادامه داد: هند، عراق، افغانستان، امارات، کرواسی، ترکمنستان، انگلیس، هنگ کنگ، اندونزی، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و غیره از جمله بازار‌های صادراتی این استان در این سه ماهه بودند.

او از افزوده شدن ۱۰ کشور به بازار‌های صادراتی استان سمنان به عنوان یک موفقیت نام برد و افزود: بازار‌های گمرک این استان در بهار امسال از ۳۵ کشور به ۴۵ کشور رسیدند که رومانی، چین، تانزانیا، صربستان، هلند و غیره از جمله بازار‌های جدید این استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل گمرک استان سمنان همچنین از کاهش ۲۶ درصدی حجم واردات این استان در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بهار امسال در مجموع سه هزار و ۴۷۱ تن کالا وارد گمرکات این استان شده که ارزش آن‌ها بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار بوده است.

او با بیان اینکه واردات این استان از ۱۴ کشور انجام شده اضافه کرد: ماشین آلات خط تولید، روغن و قطعات ترانسفورماتور، دستگاه‌های تهیه لبنیات، ماشین‌های بافندگی، پنبه شانه نزده، مواد اولیه کارخانه‌ها غیره از جمله کالا‌های وارداتی به گمرک استان هستند.

مدیرکل گمرک استان سمنان از کشف ۱۶ پرونده قاچاق در گمرک استان در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: ارزش این کالا‌ها که به ظن قاچاق کشف و ضبط شدند ۴۷ هزار و ۲۷ میلیون ریال است که از نظر ارزش نشان از رشد ۵۴ درصدی و از نظر وزنی حکایت از رشد ۱۵۷ درصدی کشفیات این گمرک در بهار ۹۸ دارد.

انتهای پیام / م

کشف ۱۶ پرونده قاچاق در گمرک استان در سه ماهه اول سال

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.