وی ادامه داد: این موضوع صرفا مشمول بندر شهیدرجایی نمیشود و سعی ما بر این است که در همه مبادی ورودی و خروجی کریدورها سهم جابجایی باز از طریق ریل افزایش پیدا کند و در شرایطی که کشور با تحریمهای اقتصادی روبهرو است بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه آیا توسعه ریلی سایر بنادر کشور در دستور کار قرار دارد؟، گفت: اراده جدی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد و افزایش سهم جابهجایی بار به دیگر بنادر در دستور کار قرار گرفته است، به همین دلیل در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی اداره کل لجستیک راه اندازی شده که در آن موضوعات مربوط به لجستیک بار به صورت تخصصی بررسی میشود و موضوع حمل و نقل ترکیبی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
رسولی در خصوص اینکه چه برنامهای برای توسعه ریلی بنادر تعریف شده است؟، گفت: توسعه ریلی به منظور افزایش جابهجایی بار از طریق ریل صرفا مختص به یک بندر نیست و این برنامه برای تمام بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است.
انتهای پیام/