سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه ساماندهی کودکان کار در قزوین امضا شد

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تفاهم نامه ساماندهی کودکان کار بین این دفتر با بهزیستی استان امضا شده است که براساس آن برنامه های مختلف آموزشی، تفریحی و فرهنگی برای این افراد برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از امضای تفاهم نامه ساماندهی کودکان کار با بهزیستی خبرداد و گفت: براساس این توافقنامه، استانداری قزوین، بهزیستی و سمن‌های فعال در این حوزه برنامه‌هایی را برای کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان در حاشیه برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برپایی کلاس‌ها و اردو‌های های آموزشی، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت شناسی و برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در زمینه اجرای این طرح است که برای انجام آن اعتباراتی نیز به استان تخصیص یافته است.

بیدخام همچنین فرهنگسازی بین مردم در مواجه با کودکان کار را نیز یکی دیگر از برنامه‌های این تفاهم نامه عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از مردم از روی حس انسان دوستی اجناس این کودکان را خریداری می‌کنند و یا مبلغی را به آن‌ها می‌دهند، غافل از اینکه چنین کاری باعث افزایش کودکان کار و آسیب‌های ناشی از آن می‌شود بنابراین توجیه و آگاه سازی جامعه به این موضوع ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به همکاری چندین دستگاه اجرایی در ساماندهی کودکان کار افزود: در مرحله اول این طرح، کودکان کار جمع آوری و غربالگری می‌شوند و برای آموزش یا هر خدمت دیگر به دستگاه‌های متولی ارجاع خواهند شد تا در نهایت با ساماندهی کامل آن‌ها بتوانند به محیط خانواده برگردند.

انتهای پیام/ک

کودکان کار ساماندهی می شوند 

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.