سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ اجاره تحت کنترل تعزیرات حکومتی درآید

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد خواستار تعزیراتی شدن نرخ اجاره مسکن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی اصغر مرادزاده رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: برای کنترل افزایش بی رویه اجاره مسکن و بیکاری مشاوران املاک باید نرخ اجاره مانند نرخ بسیاری از محصولات دیگر تحت کنترل سازمان تعزیرات حکومتی درآید.

وی تصریح کرد: هم اینک سازمان تعزیرات حکومتی بر روی همه اقلام نظارت دارد و نسبت به افزایش قیمت یا کیفیت آن نظارت می‌کند، اما بر قیمت اجاره مسکن هیچ نظارتی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: همچنین بیشتر موارد مربوط به تمدید اجاره مسکن بین موجر و مستأجر بدون اطلاع مشاوران املاک و به صورت توافقی بین طرفین انجام می‌شود و بسیاری از مشاوران بیکار مانده‌اند.

مراد زاده افزود:  افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره مسکن و مراجعه نکردن مالکان و مستاجران به بنگاه‌ها باعث افزایش درخواست ابطال پروانه توسط بسیاری از مشاوران املاک در شهر مشهد و بیکاری آنان شده است.

وی ادامه داد: به طور معمول نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه توسط مالکان افزایش می‌یابد و هیچ قانونی برای تعیین این نرخ در کشور وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: بهتر است برای کنترل قیمت اجاره بهای مسکن، واحد‌های مسکونی خالی در سطح شهر‌ها شناسایی و از احتکار خانه جلوگیری شود، زیرا واحد‌های خالی بسیاری وجود دارند که به بازار عرضه نمی‌شوند و این موضوع نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را به هم زده است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

هیچ قانونی برای تعیین نرخ اجاره بهای مسکن وجود ندارد

برچسب ها: مسکن ، تعزیرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.