سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری مطرح کرد؛

اجرای طرح کهاب به کاهش آلاینده ازن کمک می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تنها راهکار کاهش ازن، کاهش ناکس و هیدروکربن‌هاست و اجرایی شدن طرح کهاب به این امر کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه کارگروه آلودگی هوای تهران که امروز(شنبه پانزدهم تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا در مورد کانون‌های گرد و غبار در استان تهران گزارشی ارائه شد که بر اساس آن مشخص شد که ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب، جنوب شرق و بخشی از غرب استان تهران مستعد تولید گرد و غبار است که راهکار‌ها و وظایف دستگاه‌های مختلف برای مقابله با این پدیده باید بررسی شد.

وی افزود: افزایش ازن در روز‌های گذشته که دغدغه‌های بسیاری را ایجاد کرده بود، از دیگر موضوعات مورد بررسی بود که توسط ایستگاه‌های سنجش شهرداری و محیط زیست رصد شدند، همچنین ازن آلاینده ثانویه است که برای مهار آن باید میزان ناکس و هیدروکربن‌های کلانشهر‌ها را مهار کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نسبت به سال گذشته ۲ روز میزان اُزن بالا رفته بود که باید تصمیماتی اتخاذ شود تا آلاینده‌های انسان ساخت، ناکس و هیدروکربن‌ها کاهش پیدا کرده و بتوانیم فصل گرما را بدون مشکل سپری کنیم.

وی افزود: ازن مختص فصل گرماست و با بالا رفتن دما نیز بیشتر می‌شود که بخشی مربوط به ناکس تولیدی از خودرو‌های فرسوده و بخشی مربوط به تکنیک‌های فرار از نازل‌های سوخت است که باید آلاینده‌ها را کاهش داد.

کلانتری تأکید کرد: شهروندان در ساعت‌های گرم از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در فضای باز تردد نکنند، چراکه این وضعیت در کوتاه‌مدت حاکم است و تنها ۲ روز نسبت به سال گذشته افزایش ازن را داشتیم که تنها راهکار کاهش ازن نیز کاهش ناکس و هیدروکربن‌هاست و اجرایی شدن طرح کهاب به این امر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عباس گودرزی
۱۰:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام یادم است در ابتدایی رو خوانی که انجام می دادیم ، گاهی اوقات مفهوم کلمات را هم یاد نگرفته بودم ولی آنها را صحیح می خواندیم بدون آنکه درک مفهومی داشته باشیم . مردم با هیدرو کربن و ازن و ... کاری ندارند مدیریت کنترلی آسیب ها را می خواهند . اگر شما در یک خانه 50 متری 400 نفر را جمع کنی بعد بگویی دی اکسید کربن تولید شده بیش از حد مطلوب است دردی را درمان می کند ؟ لذا ابتدا تمرکز زدایی لازم است . حداقل یا خروج وزارتخانه ها و تجمیع آنها در یک شهر دولتی یا توزیع علمی آنها در استان های مختلف بستگی به پتانسیل استان ها .آن هم نه تمرکز در مرکز استان بلکه شهرکی دور از مرکز استان که راه ارتباطی با راه آهن و اتوبان داشته باشد .( دیگر نیاز به رو خوانی کلماتی مثل ازن و هیدرو کربن و... نیست .
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
واله ما ده سال پيش به شهرداري گفتيم بياد از كولرهاي آبي مردم به عنوان وسيله رفع آلودگي هوا استفاده كنه يعني تو آبشون مواد جذب كننده يا خنثي كننده آلودگي هوا بريزيم تا هواي خونه ها و شهر تميز بشه ولي قبول نكرد