سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

احتمال لغو طرح ترافیک جدید و بازگشت زوج یا فرد به پایتخت

برخی از کارشناسان بر این باورند که با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا پایتخت روز‌های پرترافیک و آلوده‌تری را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکم تیر ماه زمان رسمی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) بود و امروز بیش از 3 هفته از اجرای این طرح گذشته است.

اجرای این طرح با هدف کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی و اجرا شد، زیرا مدیران شهری بر این باور بودند که دیگر اجرای طرح زوج و فرد به سبک سابق کلید حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا نیست، زیرا هر خانواده با داشتن حداقل ۲ خودرو می‌تواند به راحتی در روز‌های زوج و فرد در محدوده این طرح تردد کند.

با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا از سوی معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران هر خودرو پلاک تهران می‌تواند در هر فصل تنها ۲۰ روز و خودرو‌های پلاک شهرستان تنها ۱۵ روز به صورت رایگان در محدوده زوج و فرد تردد کند و پس از ۲۰ روز باید عوارض تردد خود را در این محدوده پرداخت کند.

اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) مورد اعتراض بسیاری از افراد قرار گرفت، تاجایی که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران تمام برنامه خود را کنار گذاشته و به‌طور مستقیم وارد اجرای طرح کاهش آلودگی هوا شده و این اقدام تا به امروز سابقه نداشته که معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران به معاونت طرح ترافیک تبدیل شود.

حال با اجرای این طرح برخی بر این باورند این طرح موجب افزایش طول ترافیک و آلودگی هوا شده است، به طوری که پس از چندین ماه هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

آمار‌ها در تارنمای شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران نشان می‌دهد از یکم تیر ماه با اجرای طرح کاهش آلودکی هوا (زوج و فرد سابق) تا بیست و چهارم این ماه، پایتخت تنها 11 روز هوای سالم را تجربه کرد و 12 روز وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم و ۱ روز نیز ناسالم گزارش شد، این در حالی است که در همین بازه در سال ۹۷ پایتخت هیچ روزی هوای ناسالم را تجربه نکرد.

غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به زمان ۲ ماهه برای ارزیابی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: اگر نقاط ضعف اجرای طرح کاهش آلودگی هوا بیشتر از نقاط قوت آن باشد به‌طور حتم در اجرای آن تجدید نظر خواهیم کرد.

حال خبر‌هایی از فرمانداری تهران به گوش می‌رسد که جلسه‌های کارشناسی متعددی در این نهاد در حال برگزاری است که زوایای پنهان اجرای این طرح که با اجرای آن بروز پیدا کرده، بررسی شود و این امکان وجود دارد که فرمانداری تهران در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) تجدید نظر کند.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره علت آلودگی چند روز اخیر هوای پایتخت و ارتباط دادن آن به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)، اظهار کرد: با گذشت تنها ۱۵ روز از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا نمی‌توان نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست و شورای شهر تهران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد پس از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، ترافیک بخش مرکزی پایتخت بسیار کاهش پیدا کرده است.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا آلودگی هوای پایتخت مربوط به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج وفردسابق) است؟ بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم، به طور کلی در فصل تابستان به علت افزایش دما، اوج گرما و پایداری هوا میزان سطح آلاینده‌ها نسبت به فصول دیگر در پایتخت بیشتر می‌شود و نمی‌توان آن را به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا مرتبط دانست، زیرا در تیر و مرداد ماه سطح آلاینده‌های هوا بیشتر از دیگر فصول است.

وی تاکید کرد: برای بررسی نقاط ضعف و قوت اجرای طرح کاهش آلودگی هوا باید اجازه دهیم زمان مناسبی از اجرای این طرح بگذرد تا بتوان با اطلاعات دقیق‌تری آن را بررسی کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست و شورای شهر تهران افزود: متأسفانه عادت بدی در بین برخی از افراد وجود دارد که با اجرای طرحی در پایتخت به طور شتاب زده شروع به قضاوت و کوبیدن آن طرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: به جای کوبیدن طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت باید به آن فرصت کافی دهیم و به عقیده من ۱۵ روز از شروع اجرای این طرح زمان کافی برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن نیست.


بیشتر بخوانید: اجرای طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا موثر نبود 


صدر اعظم نوری در پاسخ به این سوال که برای نتیجه‌گیری نقاط مثبت و ضعف این طرح چه میزان زمان احتیاج است؟ گفت: در پاسخ به این سوال نمی‌توان زمان مشخصی را تعیین کرد، اما به طور حتم می‌دانم که گذشت تنها ۱۵ روز از اجرای یک طرح، زمان مناسبی برای سنجش و قضاوت آن نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
سید علی
۰۸:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ایشان چطور می فرمایند پانزده روز زمان کمی برای ارزیابی طرح است؟مواد شیمیایی گازی به دلیل جابجایی و شارش سریع برای نشان دادن میزان تراکم مواد آلاینده به زمانی کمتر از 15 روز نیاز دارند.
در حال حاظر مشاهدات نشون می ده که ترافیک به اطراف طرح زوج و فرد انتقال پیدا کرده طوری که بزرگراه های شهید بعثت،شهید همت ،شهید چمران وبزرگراه حضرت امام علی (ع).شاهد ترافیک شدیدی هستیم به گونه ای که انگار هر روز روز قبل از تعطیلات است.بهترین راهکار از نظر بنده استفاده از دستگاه های تصفیه هوای شهری.درست مثل فیلتر های استفاده شده در دودکش کارخانه ها.
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
این همه مغازه دار توی محدوده زوج و فرد سابق هست با این همه اجاره بها که خیلی از مشتری هاشون و از دست میدن
مثل مکانیکی که خیلی از مشتریهاش به خاطر این طرح کم شده مثل رستوران هایی که الان فقط شب مشتری دارن به خاطر این طرح و خیلی از شغل های دیگه که تو این وضعیت بد اقتصادی بازم مجبورن این فشارو تحمل کنن
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
این طرح واقعا ناپخته بوده وباید باید برداشته بشه
هیچ مشکلی حل نشده .بدتر هم شده وواقعا اذیت کننده اس
اگه اسمش طرح آلودگی هواست پس چرا به فروش میرسه
بینام
۱۱:۳۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مشکل ترافیک تهران با حذف موتورسیکلت حله موتورها رو نمیبینید؟؟؟؟؟؟
نمیدونم چرا اینقدر با موتورسواران تعارف دارن
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
طرح مسخره ای بود مثله طرح های دیگه
محمد
۱۶:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۸
مزخرف ترین طرحی که تا کنون اجرا شده
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ تير ۱۳۹۸
اكه واقعا به فكر كاهش الودگي هوا هستيد!! اين پول گرفتنه چيه؟ چرا جلوي ورود پلاك شهرستان هارو نميگيريد؟ چرا به راحتي به شهرستاني هاي محترم اجازه اقامت ميديد كه تهران روز به روز شلوغتر شه؟ چرا ماشين هاي بي كيفيت توليد ميكنيد؟ چرا ماشين رو به قيمت هواپيما به مردم ميفروشيد بعد اجازه تردد بهشون نميديد؟ و هزران چرا ديگه!!! كه همه نشان از اين دارد كه دولت براي جبران كمبود شصت و پنج درصدي بودجه اداره مملكت تصميم به افزايش ماليات و عوارض و جريمه كرده... به قول وزير محترم اين فشار ها تا زمانيكه مردم تحمل كنند ادامه هم خواهد داشت
مهدی
۱۸:۳۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اجرای این طرح فقط برای کسب درآمده و هیچ تاثیری روی کاهش آلودگی هوا نداره
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
همانطورکه خودشان در تابلو های شهری اعلام میکنند داخل محدوده پنجاه درصد تخیف دارد یعنی هدف فقط پول گرفتن از مردمه
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
يک طرح به شدت ناکارآمد
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
بنظر میرسد هدف پول گرفتن از مردمه
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
فعلا كه همه دنبال پول هستند ،،،فقط پول
داود
۰۳:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
این طرح باعث آلوده تر شدن هوا خواهد شد.قبلا ماشین زوج نمیتوانست روز فرد تردد کند و برنامه کاری و تردد را بر این اساس تنظیم کرده بود ولی امروز هر خودرو هرزمانی بخواهد وارد طرح میشود و هیچ برنامه‌ای برای خودش تنظیم نمیکند و میگوید با سوار کردن دوتا مسافر پول ورود به طرح را در می آورد.آژانس هاو مسافربرهای هزینه جریمه را از مسافر میگیرند آخرش تو سر مردم می‌خوره.اینگونه طرحها فقط یک منبع درآمد برای شهرداری خدمتگزار است.و این چیز تازه ای نیست بیشتر جلسات این ادارات هم چگونگی گرفتن عوارض و پول خدمات و کسب درآمد است.یک دهم عوارضی را که میگیرند خدمات نمی‌دهند و اگر خدماتی هم می‌دهند هزینه اش را باز از مردم میگیرند نمونه آن مثل فاضلاب شهری که محبت می کنند و پول آن را به اقساط همراه با سودش میگیرند و آخر هرسال هم عوارض زندگی درخانه ات تحت عنوان نوسازی...پسماند.و مواردی مثل تابلو...خودرو ....غیره و غیره باید پرداخت شود.و دریغ از دادن خدمتی بی منت.
ایرانی
۱۰:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
کاملاٌ درسته و موافقم..
اکرم خدابنده
۰۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
فقط برا پولدارها خوب شده پولش رو می دن وارد طرح می شن ولی ما که ساکن طرح هستیم و پول هم نداریم باید عذاب بکشیم قانون همیشه بنفع پولدارهاس
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
من نميدونم مخترع اين طرح کي بوده
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
کدام کار مدیران رو حساب وکتاب بوده که این دومیش باشه تنها چیزی که برا شون اهمیت نداره منافع مردمه فقط به پول گرفتن فکر میکنند
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
تعداد عوارض بگیرارو زیاد کنید ، مردم تو صف وانستن.
هوشنگ
۲۳:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
هوا و ترافیک بهانست
جیب ملت نشانست
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
از روزی که این طرح اجرا شده هم ترافیک بیشتر شده و هم آلودگی هوا . اصلا طرح خوبی نیست . قبلا که طرح زوج و فرد بود به همه ی کارهامون میرسیدیم
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ما که کارمون اسنپه چیکار کنیم هر روز مررم را بیچاره تر میکنن چه جوری میخوان جواب بدن
فرهاد
۲۰:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
طرح خوب و کارشناسی شده ای نیست و فقط برای درآمدزایی طراحی شده
ترافیک روز بروز بیشتر میشود
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
با سلام. در اینکه طرح خوبی نبوده است شکی نیست. بنظر میرسد این طرح بدلیل وجود لج و لجبازی فی مابین عوامل مختلف اجرایی طرح در رابطه با جزئیات و چگونگی اجرا، از ابتدا شکست خورده بوده و بعبارتی آشپز که چند تا شد، طعم آش از شوری و بی نمکی هم فراتر رفت! بهتر است هر چه زودتر و تا قبل از بازگشایی واحدهای آموزشی طرح را خاتمه دهید. چرا که مشکلات جدید ناشی از اجرای طرح در سه هفته اخیر، با بازگشایی مدارس و دانشگاهها قطعاً افزایش یافته و نارضایتی های مرتبط با آن را چند برابر میکند.
محمد
۲۰:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
این طرح میگه شما اجازه داری شهر رو آلوده کنی فقط باید پولش روبدی
ایرانی
۱۰:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
آفرین..دقیقاً همینه
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
دیگه همه پولها را گرفتند عوارض پسماند و جریمه ها جیبشان پر شد حالا طرح را عوض میکنند از اول دنبال پول بودند هر روز یکبهانه دیگه پول نداریم
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
خوب پس شما خبر نداری که از این به بعد هر سال ضمن افزایش مبلغ عوارض اول سال باید سایر عوارض رو هم تسویه کنی تا از نیمچه مزایای در نظر گرفته شده تو این طرح بتونی استفاده کنی.
خداییش هر کی یا کسایی که طراح این ماجرا بودند کارشون درسته اما نه برا مردم
بهمن
۱۸:۴۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام این طرح خیلی خوب هست برای این که داخل تهران دیگه ترافیک دیده نمیشه به مرور زمان مشگل آلودگی هوا.درست میشه فقط تنها مشگل مردم پولی هست که باید بدن اگه کمتر بشه خیلی خوب میشه ممنون
ععلی
۲۲:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
دل خوشی دارین و از مشکلات مردم خبر ندارید. حداقل اینکه تعداد زیادی که گوشی هوشمند ندارند و یا توانایی کار با آن را ندارند ولی شغلشون وابسته به تردد در شهر است.
سید رضا
۱۸:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
طرح " فروش آلودگی هوا " ، یک طرح از پیش شکست خورده ، برای جیب بری علنی از مردم و ناراضی تراشی است !!
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
طرحی که اسمش کاهش آلودگی هواست اما با پرداخت عوارضش از طرف آلوده کنندگان ،هوای سالمی عاید سایر ساکنین طرح نمی کند معلومه که فقط بزای تامین بودجه مدیریت ناکارآمد است
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بخاطر خدا این طرح رو بردارید همان زوج و فرد را اجرا کنید. شما که می خواهید پول بگیرید جریمه زوج و فرد رو بیشتر کنید.
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
از اولشم معلوم بود این طرح خیلی طرح بدی هست ومشکلات را بیشتر میکند
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مهمترین خسارت و عارضه این طرح و کل طرح ترافیک این است که خیلی از شهروندان محترم را به تخلف واداشته اشت. پلیس یک روز ورودی طرح کشیک بدهد ببنید چقدر رانندگان محترمی که از سرناچاری لنگ و کاغذ روی پلاکشان چسبانده و از دوربین رد می شوند. آیا همین یک خسارت کافی نیست که پی به ناکارآمدی آن برده و عطایش را به لقایش ببخشیم؟
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
ناشناس محترم پلیس کشیک که هیچی کمین میکنه مچم میگیره چه جور.
پس خبر داره و میبینه.اونم دنبال جریمه بیشتره
علی
۲۲:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
البته پلیس مخالفه. شهرداری و شورای شهر این موافقن
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بهترین راه این هست که خودرو الکتریکی تولید کنیم یا طرح تبدیل موتوربنزینی به موتور الکتریکی راه اندازی کنیم و در آخر ناوگان حمل و نقل عمومی رو گسترش بدیم
عالیجناب
۱۳:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خیلی ممنون که فکر کاهش الودگی هوا هستید
نا شناس
۱۳:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بسیار طرح مزخرف و مسخره هستش.همون طرح زوج و فرد سابق بهتر بود.لطفا این طرح جدید رو حذف کنید.
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
این کسیکه این طرح رو داده فعلا جواب خانواده 48 انسان سوخته و ده ها آسیب دیده قطار تهران مشهد رو بده
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻃﺮﺡ ﺗﺮاﻓﻴﻚ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻣﺎﭼﻪ ﻛﻨﻴﻢ ﻣﺎﭼﻪ ﻛﻨﻴﻢ,...ﺑﺎ اﻳﻦ,ﺟﺮﻳﻤﻪ ﻫﺎ,...

.ﺧﺪاﻳﺎ...ﺑﺮﺳﺎﻥ,ﭼﻨﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ...ﺑﺪﻳﻢ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﺑﺎﺑﺖ ﻃﺮﺡ,ﺗﺮاﻓﻴﻚ
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ازاعضای شورای شهرمیخواهم ساعت 16 ببعد سری به محدوده خارج ازطرح مخصوصا همت بزنند ببینداین طرح چه بلای سرملت اورده
صادق
۱۲:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
طوری ازاین طرح دفاع می شود که انگاردیوارحایلی دراین محدوده کشیده شده تا آلودگی ناشی ازاتوبوس هاومینی بوس های سرویس ساذمانهای مختلف دولتی وموتورسیکلتهاوخودروهای کاربراتوری ‌‌، خارج ازمحدوده می مانند. چرااینقدرمحدود فکرمی شودومحدوده ایجاد می شود. لطف کنید ازخارج محدوده خودتان هم، آقایان وخانمهای مدیربه نظرکارشناسان وصاحب نظران وتجربه کشورهای دیگر هم توجه کنید. واینهمه هزینه واتلاف وقت را به خودتان ومردم تحمیل نکنید.
a
۱۳:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
این طرح ها هیچ فایده ای نداره تنها راه حل مشکل تهران تغییر پایتخت است و تعین هر شهر به عنوان یک پایتخت
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سال نیکو از بهارش پیداست
عباس گودرزی
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام دو دوتا می شود چهار تا . بدنبال چه می گردید ؟سرگردانی برای چه هدفی ؟ آیا هدف در آمد زایی است ؟ رفاه مردم است ؟ ایجاد نارضایتی است ؟ کاهش آلودگی هوا است ؟ هدف را مشخص کنید ، سپس عوامل تاثیر گذار و راهکار های برونرفت سپس هر کدام که تاثیر بیشتری داشتند و به نفع عامه مردم در یک برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت ،بلند مدت با هماهنگی مدیران مرتبط و تبدیل شدن به برنامه اجرایی قانونمند با ذکر مدت اجرا ، اقدام نمایند .
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
تو رو خدا این طرح رو لغو کنید. واقعا فاجعه است
ش،یفی
۱۱:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام .در حال حاضر واقعا مردم با این همه مشکلات در وضعیت روحی بدی قرار دارند به چهره‌ها که نگاه میکنید افسردگی نمایان است .بنابراین بهتراست همان زوج و فرد با نظارت بیشتر ی اجرا گردد.
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
هوا که آلوده تر شده و ترافیک بیشتر. من هر سال تابستان نیم ساعته به محل کارم می رسیدم الان با این طرح شاید یک ساعت و نیمه انشاءالله برسم. . لطفا به فکر مردم بیچاره هم باشید.
علیرضا
۱۱:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
جالبه طرح زوج و فرد اولین بار که اجرا شد فقط روزهایی بود که هوا آلوده میشد بعدها دائمی شد .جالبخ که زمستونها هم وقی تی داره بارون میاد هم اجرا میشه.
علی
۱۱:۱۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
یه طرح بزارن فقط پلاکهایی که رقم آخرش صفره حق تردد داشته باشند. حتما آلودگی کم میشه. بعد سراغ کارخونه ها و بخاری ها بروند
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مسئولین تو زمستون میگن چون هوا سرده پدیده وارونگی پیش میاد و هوا آلوده میشه، تو تابستون هم میگن چون هوا گرمه آلودگی بیشتر میشه..
ناسناس
۱۱:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
جالب اینه که خودشون میگن مردم دوماشن دارن وبا پلاک زوج وفرد هرروز طردد میکردن خوب حالا هم کاری نداره بیست روز بااین ماشین میان تو طرح بیست روز هم با اون یکی ماشین میان توطرح وهزینه ای پرداخت نمیکنن
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اگه هدف الودگی هواست پس پول نگیرین وقتی 20 روز تموم شد.
اگر هدف الودگی هواست میلیون ها ماشبن بدون حساب و کتاب نفروشید.
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
طرح زوج وفردهم عادلانه نبود چون شماره های زوج یک روز بیشتر ازاین امتیاز استفاده میکردن
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کدوم آدم بی سوادی میگه مردم دو تا ماشین دارن مردم تو پول بنزین و روغن و تعمیرات و بیمه همین یه ماشینشونم موندن
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خوب کسی که پول داره عوارض میده میره داخل طرح اون بدبختی که پول نداره باید اسنپ کار کنه چه کنه؟
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اين طرح با شروع مدارس فاجعه ميشه
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
روزی یک بازی سر مردم در میارن
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
با شروع شدن مدارس حتما شاهد ترافیک سنگین تری خواهیم بود
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
یک طرح من دراوردی مزخرف که فقط فکر گرفتن پول بیشتر از مردم هستن شما باید با این همه گرفتاری حساب کتاب کنی چند بار رفتی یا چند روز مونده جمع کنید این طرح افتضاح را که هم الو دگی را بیشتر کرده هم مردم را اسیر
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
وقتي با دقت به اين طرح نگاه كنيد ميبينيد كه فقط درآمدزايي در آن لحاظ شده و ديگر هيچ. متاسفانه آلودگي هوا بهانه اي شده براي كسب درامد بيشتر و تنها چيزيكه اصلا اهميتي نداره همين آلودگي هواست.
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
الودگی هوا اه حل های بیشماردیگه ای داره نه به قول شما درامدزایی ودردسردست کردن برای مردم چرا کشورهای پرجمعیت دنیاالودگی ندارن بایدیه فکری به حال دوغول.
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چقدر پول داریم که اونم هی باید بریزیم تو جیب شهرداری یعنی زنده باشید با این طرحهایی که پیاده کردید
فقرا بمیرن پولدارها هرکاری که دوست دارند بکنند پولش را میدهند
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
احسنت
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مثل روز روشنه که هدف آلودگی هوا نیست. مقصود پوله ، هوا و ترافیک بهانه
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
یکی از حقوق شهروندی که ما بعد عمری تونستیم ازش برخوردار بشیم همین 20 روز حق تردد رایگان در هر فصل هست. 20 روز رایگان می دونید چقدر ارزش داره ؟ رایگان
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
از كى تا حالا اعضاى شوراى شهر كارشناس حوضه بهداشت و آلودگى هوا شدن در انتخابات بعدى متوجه ميشوند مردم چه برخوردى ميكنند
علی
۰۹:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
باسلام:من از تمام کسانی می توانند این طرح راعوض کنن عاجزانه کمک می طلبم ومی خواهم این کار را هرچه سریعتر انجام دهند. من خونم توطرح زوج وفرد قبلا راحت یک روز درمیان به زندگیم می رسیدم ولی الان واقعا نه کسی برایمان بار می آورد ونه می شود با ماشین های کرایه ای به خونه مراجعه کنی همه میگن باید پول طرح بدیم آخه این چه طرح مسخره ای بود .که اختراع کردین آیا به این موارد فکر کردین واقعا ما که زندگیمون توطرح گرفتار شدیم وعاجزانه می خوایم برای برون رفت ازاین مشکل راهی پداکنند.
ایرانی
۰۹:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مردم بیایید یک هفته و فقط یک هفته متحد شوید و از یکی از بازارها خرید نکنید تا قدرت خود را به مسئولین و کارخانه داران بی انصاف نشان دهیم! ... از 29 تیر به مدت یک هفته، لبنیات نخرید. شرکتهای لبنی هر روز قیمتها را افزایش می دهند. فقط یک هفته بیایید لنیات نخریم!!!
بهنام
۰۸:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اقایان محترم چرا بجای این کارها پلاک شهرستانهایی که تهران را پر کرده را محدود نمی کنید اینها هم نظم رانندگی و هوای شهر را ناسالم کرده و باعث بسیاری از ترافیک در سطح شهر شده اند
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
با سلام به نظر من هیچ اثری در کاهش الودگی ندارد فقط مردم را گرفتار کردند فقط خالی کردن و خالی تر کردن جیب مردم است تو را خدا رحم کنید ما دیگر طاقت نداریم.لطفا برگردانید به حالت قبل زوج وفرد
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
قشنگ دارن روزی یک بازی سر مردم در میارن واقعا ناکارآمد و بی مسئولیت هستن
سعید
۰۸:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
عزیزان مدیرررررر. این طرح باعث ترافیک سنگین در خارج محدوده شده و این امر افزایش آلاینده را در بر دارد. با بازگشایی مدارس به نظر شما چه فاجعه ای در تهران قرار است رخ دهد...؟؟؟
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اين طرح كاسب كارانه و كارشناسي نشده بود و متاسفانه مشكلات زيادي را بريا مردم بوجود آورده. من الان چند تا كار در محدوده طرح زوج يا فرد دارم اما نمي توانم هيچ كدام را انجام دهم. مسافرين داخل طرح و رانندگان سرويس دهنده را هم با مشكل مواجه كرده است.
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بدترين طرح ممکن