سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه یک در نشست خبری مطرح کرد؛

نگاه ویژه برنامه‌سازان به شعار سال ۹۸/ جیرانی «پاییز تنهایی» را می‌سازد/ رکوردداران تولید ملی معرفی می‌شوند/ «پایتخت» قطعاً نوروز ۹۹ پخش می‌شود

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، به تشریح برنامه های تابستانه این شبکه پرداخت و از تازه ترین سریال های آماده پخش و در دست تولید این شبکه خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری طرح جامع تابستانی شبکه یک سیما، با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید، صبح امروز (شنبه ۱۴ تیر ماه) در سالن جلسات ساختمان سیما برگزار شد.

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت اعیاد دهه کرامت، در تشریح برنامه‌های تابستانه شبکه یک گفت: همانطور که در این دو هفته در شبکه‌های مختلف سیما شاهد بودید، طرح جامع تابستانه سیما مشتمل بر ۱۸ موضوع است که برنامه‌های هر شبکه مبنی بر این ۱۸ موضوع پیش خواهد رفت. مهمترین و برجسته‌ترین این موضوع پرداختن به رونق تولید ملی شعار سال است که به شبکه یک محول شده است. با برنامه ریزی که در حوزه رونق تولید کردیم، بنا بر اطلاعات و گزارشاتی که از دوستان ما رسید برنامه ستاد رسیدگی به مشکلات تولید هفته‌ای ۵ روز روی آنتن خواهد رفت و به دغدغه تولیدکنندگان می‌پردازد. مطالبات تولیدکنندگان همچنین در برنامه «پایش» بیان خواهد شد و از مسئولان پاسخ گرفته می شود.

وی در ادامه بیان کرد: دومین برنامه ما در شبکه یک «جشنواه کارآفرینی» است که پیش از این در برنامه «حرف حساب» مطرح شده بود. امسال به این جمع بندی رسیدیم که قدری این جشنواره را توسعه دهیم و از این هفته شاهد پخش آن از شبکه یک هستیم. پیش بینی ما این است که چون کارآفرین‌های جوان و نوپای کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند، سرمایه گذاران دیگری هم به میدان می‌آیند و در کنار جوانان قرار می‌گیرند. البته کار‌های کوتاه دیگر نیز تولید شده است که تا امروز شما ذیل عنوان ستاد رونق تولید ملی مشاهده کرده‌اید.

مدیر شبکه یک با اشاره به معرفی قهرمانان تولید، افزود: با همکاری بخش بازرگانی قرار شد قهرمانان تولید بدون اینکه مبلغی از آن‌ها گرفته شود، اسم و عنوان برندشان معرفی شود. همچنین با همکاری جهاد کشاورزی قرار است، برنامه‌ای را با عنوان «رکوردداران تولید روی آنتن ببریم تا رکوردداران تولید و ظرفیت‌های کشاورزی کشور را به مردم نشان دهیم.

زین العابدین با اشاره به جهت‌گیری برنامه خانواده شبکه یک پیرامون رونق تولید ملی، گفت: معمولاً در برنامه‌های خانواده، کار‌های هنری زنان کارآفرین به نمایش گذاشته می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فعالیت‌های هنری صرفاً یک آموزش نباشد و به منصه ظهور و فروش برسد.

وی درباره سایر برنامه‌های تابستانه شبکه یک ادامه داد: برنامه «فرمول یک» با همان رویکرد معرفی چهره مردمی سال به کار خود ادامه خواهد داد و از الان دوستان برای نوروز ۹۹ خیز برداشته اند و اصولاً مهمان‌هایی که از الان در برنامه حضور دارند، برای چهره مردمی سال کاندید خواهند شد.

مدیر شبکه یک اظهار کرد: برنامه‌های مسجد محور ادامه خواهد داشت و دو برنامه شبستان و در امتداد فلق به کار خود ادامه خواهند داد. همین امروز نیز با سازمان‌های مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... پیرامون ظرفیت رسانه و مسجد جلسه داریم.

زین‌العابدین با اشاره به مدت زمان یک ساله حضور خود در شبکه یک سیما گفت: در شبکه یک ما تا حد زیادی با محدویت مواجه هستیم و مختصات جدول پخش شبکه یک متفاوت‌تر است. تلاش کردیم در گام اول تغییراتی در برنامه‌های شبانگاهی ایجاد کنیم و کنداکتور شبانه شبکه یک هم بخش سرگرمی داشته باشد. در ادامه تغییرات دو مسابقه بزن یک و سبقت را خواهیم داشت که در حال حاضر در مراحل انتخاب مجری هستند. همچینن با مرضیه برومند در پی طراحی کاری عروسکی به نام مدرسه دوستان هستیم که در کنار تولید برنامه‌های اجتماعی کاری عروسکی را روی آنتن ببریم.

زین العابدین به تولیدات سریالی شبکه یک هم اشاره کرد و گفت: ما توافق قطعی با سازندگان سریال «پایتخت» کردیم تا برای نوروز ۹۹ روی آنتن برود. برای رمضان ۹۹ هم فصل دوم سریال نون. خ را خواهیم داشت و در تابستان ۹۹ هم سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری روی آنتن خواهد رفت. سریال‌های پس از آزادی، محکومین، دردانه‌های خلیج فارس و ... را هم برای پخش آماده می کنیم. همچینن با فریدون جیرانی در پی تولید سریال پاییز تنهایی برای شبکه یک سیما هستیم.

زین العابدین در ادامه درباره توقف ساخت سریال ۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری گفت: بودجه سریال‌ها زیر نظر سیما فیلم است. تولید سریال الف ویژه هم به سیما فیلم محول شده است. آنچه من شنیدم این است که بعد از اینکه چند قسمت از این سریال تولید شد، بازبینی روی فیلمنامه انجام گرفت و کار تولید به زودی از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه درباره تولیدات گروه کودک و نوجوان و صراحت برنامه «تا ثریا» بیان کرد: در حوزه کودک باید باور کنیم که منظومه شبکه‌ها در ماموریت‌های مختلف تغییر کرده است و ما امروز سه شبکه تخصصی کودک و نوجوان داریم. ما برای بازگشت برنامه‌های کودک نیازمند یک برند هستیم و برای همین است که از مرضیه برومند برای احیای برنامه کودک در شبکه یک دعوت کردیم و می خواهیم با طراحی این برنامه نظر و اقبال مخاطبان را بسنجیم.

وی در ادامه درباره برنامه «تاثریا» گفت: تا امروز که من مدیر شبکه هستم، فشاری روی برنامه «تا ثریا» یا دیگر برنامه‌های این شبکه نبوده است. همواره نگاه مدیران سازمان نگاه حمایتی بوده است. البته برخی اوقات نقد‌هایی در برنامه پایش، تا ثریا و ... مطرح می شد که به مذاق مدیران خوش نمی آمد. من گفته ام که گاهی مسئولان دنبال گارانتی برای خودشان هستند و اگر برنامه‌ای این گارانتی را نداشته باشد، شاید برایشان خوب نباشد.

زین العابدین در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند تولید سریال الف دزفول و نفوذ گفت: نفوذ از جمله تولیدات سیما و از مجموعه‌های چهل سالگی انقلاب بود که ۱۰ قسمت از آن در دهه فجر ۹۷ پخش شد. ان‌شاءالله پس از برطرف شدن مشکلات، امسال شاهد پخش این مجموعه باشیم. نفوذ یکی از کاندید‌اهای دهه فجر شبکه یک است. همچنین سریال الف دزفول مربوط به شبکه یک است که کار نگارش آن تمام شده و آماده برآورد بودجه است تا تولید خود را تابستان امسال شروع کند. در واقع این مجموعه قطعاً جزو کار‌های موفق ما خواهد بود.

مدیر شبکه یک همچنین درباره تولید مستند تلویزیونی ایرانگرد عنوان کرد: این برنامه از تولیدات سنگین ماست که پیش بینی می‌شود سری جدید آن برای نوروز ۱۴۰۰ یعنی تا دو سال آینده روی آنتن شبکه یک برود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
فقط پایتخت و دیگرهیچ...