سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر مثبت نام تجاری بر رونق تولید داخلی

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی مشهد گفت: برندسازی علاوه بر ارتقای کیفیت محصول باعث افزایش تولید در داخل و صادرات آن به کشورهای دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن خندان دل رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: در دنیای امروز تجارت، رقابت حرف اول را می‌زند و این رقابت است که باعث موفقیت نام‌های تجاری می‌شود.

 

وی تصریح کرد: نام و نشان تجاری در حقیقت اصالت و فکر خلاقی است که پشت یک محصول قرار دارد و باید توجه داشت که برندسازی فقط سهم شرکت در بازار نیست، بلکه به سهم شرکت در ذهن و خاطره مشتری نیز اطلاق می‌شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: امروزه برندسازی به عنوان ابزاری مهم در تجارت جهانی مطرح است، در بسیاری از حوزه‌ها، سهم بیشتری از بازار در اختیار کالاهایی بوده که متعلق به برندهای معتبر هستند، به این معنا که در مسابقه میان محصولات باکیفیت، کارا و دارای ظاهر یکسان؛ کالایی برنده است که نام برند قوی‌تر و معتبرتری را به دوش می‌کشد.

 

خندان دل افزود:  برندسازی علاوه بر ارتقای کیفیت محصول باعث افزایش تولید در داخل و صادرات آن به کشورهای دیگر می‌شود که این امر به طور مستقیم افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد اما با وجود اینکه برندها درهای بازارهای تجارت جهانی را به روی ما باز می‌کنند متاسفانه آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده و غیاب برندسازی کالاهای با کیفیت تولید داخلی باعث شده حتی بازارهای داخلی نیز در اختیار برندهای خارجی قرار گیرد.

 

وی  همچنین در ارتباط با چگونگی توانمندسازی برندها ادامه داد: وقتی برند در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند که دیگر نیازی به وجود سازمان‌های بزرگ در کنترل کیفی و میزان استاندارد محصولات نباشد، چراکه صاحب برند برای حفظ سرمایه خود میزان استاندارد و کیفیت محصول خود را ارتقاء می‌بخشد، از سوی دیگر این نظارت‌ها باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

 

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، با اشاره به اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر گام‌های مثبتی در جهت فرهنگ‌ برندسازی از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان برداشته شده است، گفت: بخش خصوصی باید برای توسعه، معرفی و ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی و صنعتی استان در جهت برندسازی دست در دست انجمن مدیران صنایع خراسان بگذارد و این روند را تسهیل بخشد.

 

انتهای پیام//ف.ص

 

برندسازی  محصول عامل افزایش تولید و صادرات در کشور

برچسب ها: صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.