سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد سفر‌های ریلی اتباع خارجی در سفر به مشهد

مسافران و زائران خارجی در فصل بهارامسال پنج درصد بیشتر از سال گذشته از قطارهای مسافربری منتهی به مشهد استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مصطفی نصیری سرپرست کل راه آهن خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۲۸ هزار و ۱۸۴ مسافر و زائر خارجی از کشور‌های مختلف جهت تشرف و زیارت مرقد مطهر امام هشتم (ع) به مشهد عزیمت نموده و ناوگان ریلی را برای تردد در این مسیر انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: صدور بلیت این افراد بر اساس شماره گذرنامه و یا شماره شناسایی مندرج در کارت آمایش اتباع خارجی انجام می‌شود که البته همراه داشتن اجازه نامه تردد توسط مسافران دارنده کارت آمایش الزامی است.

سرپرست کل راه آهن خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ مسافر در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد جا به جا شدند که از زمان راه اندازی خط ریلی مشهد در سال ۱۳۳۶ خورشیدی تاکنون بی سابقه بود و رکوردی جدید محسوب می‌شود و از سوی دیگر سالانه ۴۲ درصد مسافران شبکه ریلی کشور در مسیر‌های منتهی به خراسان رضوی جا به جا می‌شوند که در سال جاری دست کم ماهانه یک میلیون مسافر ریلی در مسیر‌های منتهی به مشهد جا به جا شده اند.

نصیری افزود: طول شبکه ریلی ایران ده هزار کیلومتر است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام//م.ی
 

سفر ریلی ماهانه یک میلیون مسافر به مسیرهای منتهی به مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.