سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار است چرا که منابع طبیعی متعلق به مردم است و آن‌ها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مدیر سازمان نظام کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  گفت: توجه به نقش مردم خصوصا تشکلهای صنفی و تخصصی در حفاظت از اراضی ملی، آموزش‌های همگانی، تشکیل گروه‌های واکنش سریع، و شناسایی مناطق بحرانی مستعد حریق می تواند در کاهش بروز آتش سوزیهای گسترده در مراتع و جنگلها موثر باشد.

شیخ ویسی با اشاره به  برگزاری کارگاه  جلوگیری از حریق گفت: هدف از برگزاری این کلاس یک روزه آشنایی اولیه اعضای سازمان با عوامل ایجاد حریق در عرصه های مختلف مرتعی و جنگلی و آمادگی جهت پیشگیری و یا جلوگیری از گسترش آتش سوزی است.

 وی بیان کرد: اعضای علاقمند در رشته های مختلف می توانند در کلاس شرکت کنند ولی گواهینامه شرکت در دوره برای کارشناسان رشته های منابع طبیعی، زراعت و اصلاح نبات، زراعی و باغی، ترویج و آموزش کشاورزی، علوم کشاورزی،مدیریت و آبادانی روستاها حائز امتیاز رتبه بندی خواهد بود.

 وی بیان کرد این کارگاه در سرفصلهای اهمیت جنگل و پوشش گیاهی و اصول مبارزه با آتش سوزی در جنگل و مهمترین علل حریق در جنگلهای استان و عوامل موثر در گسترش حریق و چگونگی ساختار حریق در جنگل و نحوه اطفاء و مهار حریق و انواع حمله و مهار آتش جنگل وسایل مورد نیاز جهت اطفاء حریق جنگلها پیشگیری از آتش سوزی در جنگلها و مراتع برگزار شد.

انتهای  پیام/ز

 

کارگاه  یک روزه آشنایی با عوامل ایجاد حریق در عرصه های مختلف برگزار شد 

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.