سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ۳هزار نفر از همدان به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: امسال ۳ هزارنفر از استان همدان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ساغرچی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهر همدان با بیان اینکه امسال ۳ هزارنفر از استان همدان به حج تمتع مشرف می‌شوند گفت: این تعداد درقالب ۲۰ کاروان خواهند بود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته حج ادامه داد: در خطبه ۴۷ نهج البلاغه امام علی (ع) درباره حج می‌فرمایند؛ خدارا خدارا اگر خانه خدارا ترک کنید مهلت داده نمی‌شوید و این نشان از اهمیت حج در اسلام و منظر ائمه دارد.

وی بااشاره به اهیمت برگزاری حج، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و جمهوری اسلامی در چهل سال اخیر حج ابراهیمی برگزار شده که به برکت رهبری مقتدر کشورما بوده است.

مدیر حج و زیارت استان همدان بااشاره به سخنان امام راحل درباره فواید حج، عنوان کرد: امروز می‌بینیم که آمریکا با همه قوا و قدرت در دنیا حکمرانی می‌کند، اما سپاه با تجهیزات خود آمریکا را از پای درآورده و امام راحل چندسال پیش این مساله را پیش بینی کرده بودند.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول برگزاری حج جمهوری اسلامی قرارداد حج را تنظیم کرده و ایران تنها کشوری بود که بعد از حادثه منا قراردادی منعقد کرد که عربستان موظف شد ابتدا امنیت حجاج را برقرار کند که این امر به برکت وجود رهبری است که با وجود هیچ ارتباط سیاسی با عریستان، قرارداد امنیت را برقرار کرده ایم.

ساغرچی بیان کرد: مدیران کاروان‌ها با همکاری بعثه مقام معظم رهبری ۱۲ جلسه آموزشی درباره جلسات شرعی حج برگزار کردند و یک همایش متمرکز برای خادمان، فرهیختگان و مدیران حج منطقه ۷ برگزار شد که ۱۰۰ نفر از مدیران مناطق ۷ در آن شرکت کردند.

وی تاکید کرد: چند توصیه به حجاج داریم که در ابتدا باتوجه به سال رونق تولید و کمک به رفع مشکلات کشور خرید‌ها و سوغاتی‌ها از ایران خریداری شود و از بازارگردی در مکه جلوگیری شود و در فرصت پیش آمده به عبادت بپردازند.

این مسئول با اشاره به عتبات گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری که اربعین را بزرگترین همایش انسانی قلمداد کردند و سال گذشته با همت مسئولان کنسولگری در همدان ایجاد شد و طی ۲۴ ساعت ویزا صادر و سال گذشته ۳۵ هزار ویزا صادر شد و مقدمات امسال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: مردم بدانند که مبلغ ویزا حذف شده، اما گذرنامه حذف نشده است.

ساغرچی با بیان اینکه ۷۰ هزار زوار پیش بینی برای سفر اربعین است، یادآورشد: پرواز‌های حجاج با پیگیری مسئولان و نمایندگان از همدان برقرار خواهد شد.
انتهای پیام/ج

امسال ۲۰ کاروان از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند

برچسب ها: نماز وجمعه ، حج تمتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
۳هزارنفر