سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رئیس مرکز ملی فرش ایران با امام جمعه قزوین

رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفر به قزوین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان گزارشی از وضعیت تولید فرش در ایران و وضعیت صادرات آن ارائه داد و گفت: صنعت و هنر فرش در این شرایط می‌تواند با کمترین سرمایه گذاری و بدون اتکا به خارج دئر کشور فعال‌تر شده و به اقتصاد کشور کمک کند.

دستپاک افزود: صنعت فرش می‌تواند به اشتغال کشور کمک کند و در صادرات غیرنفتی نقش مهمی داشته باشد و تحقق این امر مستلزم کمک همه جانبه و تقویت فعالان این بخش است.

وی بیان کرد: تشکل‌ها و استارتاپ‌هایی که در حوزه فرش دستباف فعالیت می‌کنند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند، اما تمرکز همه فعالیت‌ها باید بر اساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران و سند چشم انداز باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان هم در این دیدار گفت: بیشترین آسیب پذیری کشور در حوزه اقتصادی است و اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کردیم با تکیه بر ظرفیت‌های بومی شاهد شکوفایی اقتصاد می‌شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امروز در شرایطی که با تشدید تحریم‌ها حتی اجازه ورود دارو به ایران داده نمی‌شود باید مردم مقاومت کنند و مدیران هم با برنامه ریزی درست و ایجاد امید در جامعه از تهدید ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده و مشکلات را با سرعت بیشتری حل کنند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: با توجه هر چه بیشتر به ظرفیت‌های بومی هر منطقه در حوزه اقتصادی می‌توانیم از فرصت‌های اقتصادی متعددی که در هر منطقه وجود دارد برای تولید و اشتغال استفاده کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.

وی گفت: تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از نوآوری و ابتکار در حوزه اقتصادی می‌تواند به نتایج خوبی منجر شود و، چون در کشور نیرو‌های جوان، خلاق، متخصص و نوآور زیادی داریم در کنار ظرفیت‌های خدادادی می‌توانیم با تکیه بر نیروی انسانی توانمند مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرده و هر روز شاهد ابتکار بیشتری در این عرصه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عابدینی تأکید کرد: باید از خام فروشی در حوزه نفت و معدن خارج شویم تا مشکلات ناشی از آن در حوزه نفتی به اقتصاد ما آسیب نزند، زیرا خام فروشی ضمن گرفتن فرصت‌های اشتغال داخلی باعث می‌شود با صادرات نفت خام فرصت‌های اشتغال را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی به جای لابی گری و انتصاب‌های سیاسی باید معیار‌های انقلابی در استفاده از نیرو‌های خلاق، جوان، متخصص و توانمند مورد توجه باشد تا بتئانیم مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی آلودگی‌های سیاسی، باندی و عزل و نصب‌های سیاسی را از آسیب‌های جدی حوزه اقتصاد دانست و اظهار داشت: عزل و نصب‌های سیاسی نه تنها هیچ دستاوردی برای اقتصاد ما ندارد، بلکه با لطمه زدن به این حوزه، به دستاورد‌های گذشته نیز آسیب می‌زند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی گفت: مسئولان در استفاده از کالای ایرانی باید پیشتاز باشند، زیرا به نظر می‌رسد مردم در این حوزه از مسئولان جلوتر هستند و مسئولانی که مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق می‌کنند خودشان باید در این عرصه پیشتاز باشند و از تولید داخلی استفاده کنند نه اینکه خودرو‌های آن‌ها خارجی باشد و به مردم بگویند خودروی ایران بخرید.

انتهای پیام/ک

سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به قزوین 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.