سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آب شیراز از منابع زیر زمینی

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: حدود ۸۰ درصد آب شیراز از منابع زیر زمینی تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الله‌بخش نظرپور مدیرعامل آبفای شیراز مهم‌ترین علل افت فشار آب در شیراز را مصرف بی‌رویه تعدادی از مشترکان و همچنین شروع فصل گرما و راه‌اندازی کولر‌های آبی اعلام کرد و گفت: در هر ثانیه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ لیتر آب وارد شبکه می‌شود که صرفه‌جویی نکردن افراد باعث می‌شود در برخی مناطق افت فشار آب گزارش شود.

وی با اشاره به اینکه وارد شدن کولر‌های آبی به مدار، مصرف آب را به‌شدت افزایش می‌دهد، تصریح کرد: چنانچه شهروندان توصیه‌های مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، امکان افت فشار یا حتی نوبت‌بندی آب نیز وجود دارد.

نظرپور ادامه داد: امسال ۴.۵ درصد تولید آب نسبت به حداکثر تولید پارسال افزایش یافته که حدود ۸۰ درصد آب شیراز، از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش شدید آب در این منابع شده که با وجود بارش‌های اخیر تغییر محسوسی در افزایش آبدهی چاه‌ها وجود نداشته است.

مدیرعامل آبفای شیراز یکی دیگر از علل قطعی و افت فشار آب در برخی از مناطق شیراز را شکستگی لوله در ابتدای کمربندی شیراز دانست و اضافه کرد: شکستگی خط انتقال ۷۰۰ در جنوب شیراز موجب هدر رفت مقادیر زیادی آب و تخلیه شبکه شده که در کمتر از یک روز ترمیم شد.

وی اظهار کرد: تا کنون تعداد مشترکان آبفا شهرستان شیراز ۷۱۰ هزار مشترک ثبت‌شده که بیش از ۹۰ درصد مردم شیراز از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند و هر کولرآبی در شبانه‌روز حدود ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند که در اوج گرما برخی از مناطق با افت فشار و یا قطعی آب مواجه هستند.

انتهای پیام/ت

تامین ۸۰ درصد  آب شیراز از منابع زیر زمینی

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.