سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجار: زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده/ برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشیم

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:در حال حاضر زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده است، برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار ظهر امروز در هجدهمین نشست مدیران بحران کلان‌شهرهای ایران در مشهد اظهار داشت: باید بحران را باور کرد و نگاه فرابخشی به این حوزه نداشت. باید جوامع محلی و امکانات محلی را برای پیشگیری از بحران و مدیریت آن بسیج کرد و در عین حال توجه داشت کار مدیریت بحران در شهرداری‌ها نباید در حد جمع‌آوری آوار باشد و آمادگی تام در این حوزه باید شکل گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران ‌بیان کرد: باور به بحران در کشور وجود ندارد؛ البته این بدان معنا نیست که اتفاقی در کشور رخ نداده، بلکه دائماً به‌سمت مطلوب به‌پیش می‌رویم و شکل‌گیری مدیریت بحران در کلان‌شهرها یکی از نمونه‌های این حرکت به‌سمت مطلوب است.

نجار گفت: تغییر اقلیم، تغییر نظام بارش را به‌همراه دارد، برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد و آماده بود؛ چرا که در حال حاضر زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده است.

محمد حسین بوچانی؛ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی ‌تهران نیز در این نشست اظهار داشت: بحران، موضوع متناسب با مقتضیات محلی است و ساختارهای متمرکز اساساً در بحران هیچ‌کاره‌اند و ورود به این موضوع از سوی ساختارهای متمرکز جز برای تسهیل‌گری و پشتیبانی، سبب ایجاد تداخل می‌شود.

بوچانی بیان کرد: بحران‌های اخیر کشور فرصت آگاهی‌بخشی است، این فرصت باید مورد استفاده قرار گیرد و ساختارهای مدیریت بحران را قوی‌تر سازد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران بیان کرد: مدیریت بحران اصولی دارد که از آن جمله می‌توان به هماهنگی ادراکی، بودجه برای کاهش خطر قبل از وقوع بحران، ارزیابی و مانیتورینگ مستمر، حفظ زیرساخت‌های حیاطی، ایمنی فضاهای عمومی، اجرای مقررات، اطمینان از برنامه‌های آموزشی، بررسی سیستم‌های هشداردهنده و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان مدیریت بحران در مشهد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.