سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک

از پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک در محل سالن حاتم نژاد مجموعه فرهنگی و هنری شهید آوینی آبادان رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در آئین رونمایی از پوستر جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک ، گفت: متاسفانه موضوع تئاتر هنوز جایگاه واقعی اش را در میان مردم نیافته و فاصله موجود میان مردم و تئاتر سبب شده تا هنر نمایش در آبادان آنگونه که باید با اقبال عمومی مواجه نشود.

وی افزود: بی مهری مردم از تلاش هنرمندان توانمند شهر که به اشکال مختلف، در مناسبت‌های گوناگون و با کیفیت خوب نمایش‌های موضوعی و حتی انتقادی را به نمایش می گذارند، ممکن است سبب دلسردی هنرمندان شود و لذا امیدواریم تا مردم شهر بیش از پیش از هنرمندان شهر که نه تنها در سطح شهرستان بلکه در استان، ملی و حتی بین المللی دارای شناسنامه و هویت هنری شناخته شده اند، حمایت کنند.

امام جمعه آبادان با اشاره به پیام برخی نمایش ها گفت: برخی نمایش‌ها اگر چه حاوی پیام هستند اما در ظاهر ساختار شکن هستند و با اجرا کنندگان آن نمایش همخوانی ندارد.

ابراهیمی پور با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر فرهنگ ما چه در شهرستان استان و حتی ملی مورد هجمه قرار گرفته است، ادامه داد: مدارس، بازار، خانواده، اجتماع، پوشاک و حتی خوراک مان مورد هجمه برنامه ریزی شده دشمن قرار گرفته است و همین سبب شده تا آن مغایرتی را که در مورد سلبریتی ها بر روی صحنه می بینیم با آنچه در پشت صحنه و امتداد آن اتصال به شبکه های خارجی و خروج معنا دار از کشور دیده می شود، مردم را دل آزرده و ناراحت کند .

وی با اشاره به اجرای برخی نمایش‌های ساختار شکن میان تکنولوژی و سنتی در برنامه عصر جدید گفت: آبادان هنرمندان توانمند، با شخصیت، خوش ذوق و با اخلاقی دارد که می توان با تکیه و اعتماد به آنان در جهت بهبود و ارتقای سطح فرهنگ عمومی نیز از آنان بهره برد.

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با قدردانی از همراهی و همکاری هنرمندان جوان آبادانی که دست در دست یکدیگر دادند تا این جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار کنند، گفت: نمایش‌های زیادی را از هنرمندان شهر دیده ام که از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارند و به طور حتم در صورت حمایت می توانند بیشتر و بهتر از این نمود پیدا کنند.

وی افزود: به طور یقین منابع مالی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد که به نظر می رسد به درستی در حوزه های فرهنگی و هنری شهرهای آبادان و خرمشهر هدایت نشده اند که انتظار می رود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند حمایت خود را از هنر و هنرمند دریغ نکنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر چه سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری با توجه به کاهش صادرات و ورادات کالا با کاهش منابع مالی مواجه شده اما سطح انتظارات هنرمندان آنقدر زیاد نیست که از عهده این سازمان خارج باشد، لذا انتظار می رود موضوع حمایت از هنرمندان به طور جدی از سوی این سازمان انجام شود تا هنرمندان توانمند منطقه بتوانند همچون گذشته و حتی فراتر از آن در رده های مختلف هنری اعم از منطقه ای، استان، ملی، بین المللی و حتی جهانی بدرخشند.

انتهای پیام/ د

جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.