سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آزمون ورود به دانشگاه در استان سمنان

رقابت ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، این داوطلبان امروز و فردا در چهار حوزه امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در نوبت‌های صبح و عصر با یکدیکر رقابت می‌کنند.

پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های سمنان گفت: شمار داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان سمنان امسال ۱۱ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۸۱۸ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی چهار هزار و ۹۷۰ نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی دو هزار و ۵۲۶ نفر، در گروه آزمایشی هنر یک هزار و دو نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک هزار و ۲۵۷ نفر است.

به گفته وی، حدود ۴۳ درصد از داوطلبان استان سمنان در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ملک زاده گفت: حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با چهار هزار و ۴۲۸ نفربیشترین داوطلب را در میان حوزه‌های امتحانی استان سمنان داراست

وی افزود: در حوزه امتحانی شاهرود چهار هزار و ۳۴۶ داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان یکهزار و ۴۹۶ داوطلب و در حوزه امتحانی گرمسار یک هزار و ۳۰۳ داوطلب در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد از داوطلبان کنکور سال ۹۸ در استان سمنان، دختران هستند.

آزمون گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر عصر امروز، آزمون گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی هم به ترتیب صبح و عصر جمعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

شمار داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان سمنان امسال ۱۱ درصد بیشتر از پارسال است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.