سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل حذف تایر زاپاس در مدل‌های جدید خودرو

حدود یک سوم از خودرو‌های تولید شده در سال ۲۰۱۸ تایر زاپاس ندارد، اما سوال این جا است که چرا خودروسازان بزرگ دست به چنین کاری زدند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر اخیرا اقدام به خرید خودرو‌های خارجی کرده باشید، شاید متوجه این قضیه بشوید که خودرو شما فاقد تایر زاپاس است. چرا خودروسازان مطرح دنیا باید دست به چنین کاری بزنند؟ اگر تایر خودرو پنچر شود راننده باید چه کار کند؟

بر اساس آمار جهانی، ۳۶ درصد از خودرو‌های تولید شده در سال ۲۰۱۸ فاقد تایر زاپاس هستند که البته شرکت‌ها به دلایل خاصی این کار را انجام می‌دهند. اما واقعیت امر اینجا است که هنگام پنچر شدن تایر خودرو، راننده هیچ کدام از دلایل شرکت‌ها را نمی‌پذیرد.

بر اساس آمار انجمن خودرو‌های آمریکا، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۴۰ هزار نفر به دلیل پنچر شدن تایر خودرو خود با این مرکز تماس گرفتند و از این که خودرو آن‌ها تایر زاپاس ندارد شگفت زده شدند.

*خودروسازان به پنج دلیل عمده در مدل‌های جدید زاپاس را حذف کرده‌اند:

۱- تایر خودرو‌ها تا چند ده کیلومتر پس از پنچری قابل استفاده هستند که این مسافت برای رساندن خودرو به یک تعمیرگاه مجاز کافی است.
۲- باعث صرفه جویی در هزینه خودروسازان می‌شود.
۳- وزن خودرو بدون تایر زاپاس کمتر است.
۴- مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.
۵- فضای بیشتری برای قسمت بار و صندوق ایجاد می‌شود.

*شرکت هیوندای یکی از پیشتازان این حرکت نوین است.

*خودرو‌های شرکت ب‌ام‌و با تایر پنچر، می‌توانند مسافت ۸۰ کیلومتر را (در صورت حرکت با سرعت پایین‌تر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت) طی کنند.

منبع:خودروکار

انتهای پیام/

چرا خودرو‌های جدید تایر زاپاس ندارند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام ، هر نوع لاستیکی هم باشد وقتی روی پنچری بروی لاستیک فرسوده می شود و وقتی به تعمیرگاه رسیدی باید لاستیک بخری با قیمت های داخل ایران یعنی (پنچری = بدبختی)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دنگ و فنگ جدید که خودروسازان ایران باید سر مردم در بیارن
فرزین
۰۰:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
زاپاس باید باشد
بر فرض ماشین دارای تایر ران فلت بود حال اگر در یک راه دور افتاده در هوایی سرد در نیمه شب ماشین پنچر شد ۸۰ کیلومتر طی شد هم ولی به خدماتی نرسید ، چه باید کرد ؟اگر در این شرایط مریضی ،کودکی ،سالخورده ای در خودرو باشد امکان دارد فاجعه ای رخ بدهد !!!به نظر من حذف زاپاس در شرایطی خاص بازی با جان سرنشینان خودرو خواهد بود .
امین
۰۲:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
حالا تو شدی کارشناس از این همه غولهای خودروسازی ببشتر میفهمی ؟
ین ماشینها رو برای کشورهای پیشرفته میسازن که توی دهات هاشون هم تعمیرگاه به وفور هست مگه کسی بخواد با ماشینش بره کوهستان که دیگه باید با آفرود بره که آفرودها همه زاپاس دارن
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
جناب "امین" تا حالا ماشین دیده ای؟ میدونی چیه؟
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اونا كارشون رو حساب كتابه اما خودروسازان ايراني زاپاس را بر مي دارند اما پولشو كم نمي كنند و بعنوان يك آپشن جديد بازم به قيمت خودرو به دليل باز شدن فضاي صندوق پول بيشتري مي گيرند؟؟؟
کامیار
۱۷:۵۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
سلام. من خودم لاستیک فروشم به نظر من لاستیک خودرو اگر ران فلت هم باشد بازهم نیاز به زاپاس اجباری است.
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
این مورد را خودروسازان ما حتما تقلید می کنند.